کد خبر: ۳۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 30
شفا آنلاین:با بالا رفتن میانگین سن جمعیت میزان بیماریهای تخریبی مفصل افزایش یافته است و این مسئله متعاقبا سبب افزایش جراحی‌های تعویض مفصل شده است.
به گزارش شفا آنلاین-حسین مودبی متخصص ارتوپد اظهار داشت: امروزه با توجه به افزایش سطح بهداشت در اکثر کشورها و هم چنین بالا رفتن میانگین سن جمعیت میزان بیماریهای تخریبی مفصل افزایش یافته است و این مسئله متعاقبا سبب افزایش جراحی‌های تعویض مفصل شده است.

وی بیان کرد: دو عمل جراحی تعویض مفصل که امروزه انجام می‌گیرد، ران و زانو است؛ گفت: شایعترین بیماری که مفصل را تخریب کرده و بیمار را نیازمند تعویض مفصل می‌کند آرتروز اوستئوآرتریت و آرتریت روماتوئید است.

وی در ادامه گفت: درد مفصل، محدودیت حرکات مفصل، اشکال در راه رفتن بیمار به صورت لنگش و درد حین راه رفتن از علائم تخریب مفصل محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در طی عمل جراحی تعویض مفصل از مفصل مصنوعی (پروتز) که برای این منظور طراحی شده است استفاده می‌شود و استخوانهای تشکیل دهنده مفصل در دو طرف برداشته شده و به جای آنها پروتز تعبیه می‌شود.

وی در پایان گفت: امروزه با بهبود کیفیت پروتزها در صورت استفاده صحیح بیمار از مفصل و رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک دوام این پروتزها افزایش یافته و در بعضی موارد به 15 الی 20 سال می‌رسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: