کد خبر: ۳۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 30
شفا آنلاین:پارگی رباط به خصوص در پا یک بیماری شایع در ورزشکاران به خصوص ورزشکارانی ایت که با توپ سر و کار دارند.
به گزارش شفا آنلاین-محمدهادی پرشاد ثابت متخصص پزشکی و مشاور، اظهار داشت: پارگی رباط به خصوص در پا یک بیماری شایع در ورزشکاران به خصوص ورزشکارانی است که با توپ سر و کار دارند، این بیماری در بین والیبالیست‌ها و سایر ورزش‌های دیگر نیز وجود دارد. 

وی افزود: این بیماری معمولا بستگی به قوام، ساختار و آمادگی بدن فرد موردنظر و علت ایجادکننده ضایعه است، ‌ گاهی اوقات یک پیچیدگی ساده می‌تواند منجر به آب آوردن یا پارگی مفصل گردد و گاهی نیز ضرباتی به مراتب شدید‌تر و حاد‌تر در‌‌ همان فرد می‌تواند بدون ایجاد مشکلی برای بیمار لحاظ گردد. 

وی در ادامه گفت: بهترین راه تشخیص این بیماری رادیوگرافی، اسکن و‌ ام آر آی می‌باشد و در ابتدا محدودیت در حرکت و اکتسرنال فیکس توسط فیکساتور یا گچ مناسب توسط کار‌شناس مربوط همراه با دادن پوزیشن مناسب و در انتها عمل جراحی می‌باشد. 

وی بیان کرد: چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این است: تاندون مورد ضایعه باید نسبت به شرایط عادی خود حساستر بوده و قطعا باید بعد از ایجاد ضایعه در موضع مورد نظر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و جراحی تاندون قطعا باید توسط متخصص طب ورزشی صورت گیرد و حداقل شش هفته گذاشتن آتل یا ثابت نگاه داشتن خارجی برای بیمار توصیه می‌گردد. 

وی خاطرنشان کرد: درمان دارویی برای تاندون فقط پنج درصد است و آن هم به عنوان کمکی مؤثر است، درمان پایه و اصلی آن جراحی است، توصیه می‌گردد قطعا ضربه به تاندون را کاملا جدی بگیرید چرا که عواقب و عوارض آن در صورت فرض شدن غیرقابل برگشت می‌باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: