کد خبر: ۳۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 31
رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با آغاز فصل سرد و شیوع خشکی پوست برای داشتن پوستی با طراوت و شاداب توصيه هايي ارايه كرد.

دکتر علیرضا فیروز در حاشیه کنگره پوست؛ زیبایی و لیزر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: در خارجی ترین لایه پوست نوعي چربی مخصوص وجود دارد که جلوی تبخیر آب پوست را می گیرد و موجب حفظ طراوت؛ شاداب و رطوبت می شود.

وی ادامه داد: حال اگر به هر دلیلی به این لایه آسیب وارد شود، تبخیر آب از سطح پوست افزایش می یابد و موجب خشکی پوست می شود.

دكترفيروز، ژنتیک، عوامل محیطی، تماس زیاد با آب، استفاده مکرر از شوینده ها به ویژه شوینده های صابونی، مصرف برخی داروهای خوراکی به دلیل بیماری های فشارخون؛ کبدی و کلیوی؛ تغییرات محیطی و هوای خیلی سرد و خشک را از عوامل آسیب زا به لایه پوست و به دنبال آن خشکی پوست نیز برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در فصل سرما استفاده از وسایل گرما زا، از آنجا که موجب خشکی شدید محیط می شوند؛ می توانند باعث آسیب به این لایه چربی و افزایش خشکی پوست شوند.

دبیر علمی کنگره به افراد مبتلا به پوست های چرب توصیه کرد: از شستن مکرر صورت و بدن خود خودداری و از آب ولرم و شوینده های ملایم استفاده کنند؛ ترجیحأ نيزبرای شستشوی صورت از صابون استفاده نکنند.

فیروز افزود: همچنین در صورت تماس آب با دست این افراد استفاده از کرم های مرطوب کننده با چربی بالا خالی از لطف نیست و در فصول سرد سال استفاده از بخور و افزایش رطوبت محیط به کنترل خشکی پوست نیز کمک می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: