کد خبر: ۳۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 29
شفاآنلاين :محمود نیلی احمد آبادی» سومین وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد کسب کند.

به گزارش شفاآنلاين، صلاحیت نیلی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس بررسی شد و او از مجموع 246 رای اخذ شده توانست فقط 79 رای موافق کسب کند.

در این رای گیری، 160 نماینده رای مخالف و هفت نماینده نیز رای ممتنع دادند و بدین ترتیب نیلی نتوانست بر صندلی وزارت علوم تکیه زند.

بر اساس قانون، با توجه به اینکه نیلی نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد کسب کند، رییس جمهوری باید فرد دیگری را برای تصدوی وزارت علوم به مجلس معرفی کند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از اعلام آرا گفت: به این ترتیب نتوانست رای لازم را کسب کند، امیدوارم در سمت دیگری بتواند به ایفای وظیفه بپردازد.

در جلسه علنی امروز مجلس برای بررسی صلاحیت «محمود نیلی احمدآبادی» ابتدا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به دفاع از سومین وزیر پیشنهادی خود پرداخت و سپس نمایندگان مخالف و موافق به بیان نظرات خود پرداختند.

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود، محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان، ابراهیم نکو نماینده رباط کریم در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار نظر کردند.

عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، الیاس نادران و محمود نبویان نمایندگان تهران و عزیز اکبریان نماینده کرج در مخالفت با نیلی نظرات خود را بیان کردند.

سپس وزیر پیشنهادی علوم 30 دقیقه به دفاع از برنامه های ارائه شده خود پرداخت و سپس رای گیری با ورقه انجام شد که بر روی هر کارت سه گزینه مخالف، موافق و ممتنع وجود داشت که نمایندگان باید یکی از گزینه ها را انتخاب می کردند.

هنگام رای گیری، لاریجانی از اعضای دولت خواست جلسه علنی مجلس را ترک کنند.

نیلی در پی استیضاح رضا فرجی دانا، نخستین وزیر علوم دولت یازدهم 30 مهرماه به مجلس معرفی شده بود که امروز نتوانست از مجلس رای اعتماد کسب کند.

جعفر میلی منفرد نخستین وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید بود که نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگیرد. رضا فرجی دانا توانست از مجلس نهم رای اعتماد بگیرد اما پس از حدود 9 ماه از سوی مجلس استیضاح شد.

وزارت علوم در فاصله این فراز و نشیب ها که در یک سال گذشته مواجه بوده، تاکنون دو بار سرپرست داشته است که نخستین بار، جعفر توفیقی و سپس محمد علی نجفی به عنوان سرپرستان این وزارتخانه منصوب شدند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: