کد خبر: ۳۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 29
شفاآنلاین- رئیس انجمن لثه پزشکی (پریودنتولوژی) تاکید کرد در یک حرکت مبارک مباحث دهان و دندان دارد جایگاهی هر چند اندک در نظام سلامت پیدا می کند.
به گزارش شفا آنلاین،'بهزاد هوشمند  افزود، این حرکت مبارک به دنبال تصمیم دولت مبنی بر بیمه خدمات دندانپزشکی و پوشش بیماری های دهان و دندان برای افراد زیر 14 سال آغاز شده است.

نامبرده گفت: تاکنون این مبحث نقشی را در تصمیم گیری و سیاست گذاری در رابطه با سلامت مردم نداشته است، اما خوشبختانه دولت تدبیر و امید در اسفند ماه سال 1392 و در راستای توسعه برنامه پنجم، بحث بیمه خدمات پایه دندانپزشکی را که شامل 10 خدمت می شود در بسته خدمتی خود ارائه داده است و این موضوع از بیستم مهر ماه هم ابلاغ شده است.

هوشمند در ادامه بیان کرد: پنج مورد از این 10 خدمت در بحث بیمه روستایی ارائه می شود که به خدمت در روستاها و شهرهای حداکثر تا 50 هزار جمعیت اختصاص دارد.

وی ادامه داد، این پنج خدمت شامل بحث آموزش، پیشگیری، فلورایدتراپی، فیشورسیلانت تراپی و جرم گیری می باشد و امیدواریم که شروع خوبی باشد تا اینکه گروه های هدف در کشور که کودکان زیر 14 سال و جمعیت روستایی می باشند از این خدمات بهره گیرند.

رییس انجمن لثه با بیان اینکه این حرکت بسیار خوب با همکاری وزارت بهداشت و درمان، وزارت رفاه و هیات محترم دولت شروع شده است و امیدواریم با ساز و کار نظارتی که برای این برنامه تدوین می شود شاهد ارتقاء بحث سلامت دهان و دندان مردم باشیم، افزود: به علت محدود بودن منابع کشور، در حال حاضر بیمه دهان و دندان برای تمام جمعیت کشور امکان پذیر نیست. نامبرده خاطر نشان کرد، این مسئله مورد قبول است که سایر گروه های هدف و خصوصاً سالمندان که به علت از دست دادن دندان ها به دنبال بازتوانی در این زمینه هستند نیز باید مورد توجه قرار گیرند. بنابراین با توجه به امکانات محدود و لزوم اولویت بندی در این زمینه، ابتدا گروه هدف زیر 14 سال به عنوان گروه اولیه درمان در نظر گرفته شده اند.

رئیس انجمن لثه پزشکی اظهارکرد: باید از یک زاویه دید دیگر هم به این مقوله نگاه کرد و آن ارتقاء بحث فرهنگ سلامت و هزینه کردن برای سلامت عمومی از طریق ارتقاء فرهنگ مردم است و تا زمانی که بحث خودمراقبتی به صورت نهادینه در جامعه متبلور نشود، بیمه ها نمی توانند نقش خیلی بارزی داشته باشند.
رادیو سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: