کد خبر: ۳۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 28
شفاآنلاین-رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: رویکرد دولت یازدهم توجه ویژه به مبحث نظام سلامت بوده و هست به طوری که 10 هزار میلیارد تومان از سوی دولت و 2 هزار میلیارد تومان از سوی تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه می شود.
به گزارش شفا آنلاین،«سید تقی نوربخش» روز سه شنبه در همایش یک روزه روسای مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و روسای بیمارستان های بخش خصوصی افزود: سازمان تامین اجتماعی برای تحول در نظام سلامت اعلام آمادگی کرد و به همین منظور این مبلغ را برای کمک به اجرای بهتر این طرح هزینه می کند.

وی تصریح کرد: با تمام مشکلات سازمان از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت همراه و همگام با طرح بودیم.

وی افزود: سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری به عنوان نقشه راه در نظام سلامت ابلاغ و همدلی و همراهی بین اجزای مختلف نظام سلامت سبب شد که شرایط نامناسب حوزه سلامت در گذشته دچار تغییر اساسی شود و طرح نظام سلامت برای بهبود وضعیت درمانی در کشور به اجرا گذاشته شود.

رییس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم ریاست جمهوری اجرای طرح تحول سلامت و افزایش اعتبار دفترچه تامین اجتماعی بود که خوشبختانه این راهبرد دکتر روحانی در حال انجام است و در حد شعار و سخن نبود.

وی تصریح کرد: این نیاز مردم در حوزه سلامت به عنوان یکی از سه نیاز قطعی مردم تحقق پیدا کرده و مردم توجه به امر سلامت را در زندگی خودشان مشاهده کرده اند و اکنون در شرایطی قرار داریم که هزینه از جیب مردم برای بخش سلامت تا حدود زیادی کاهش یافته است.

نوربخش افزود: در کمتر از یکسال هزینه های حدود 70 درصدی از جیب مردم براساس گفته وزیر وقت بهداشت کاهش چشمگیری پیدا کرده است و اکنون تحول در نظام سلامت برای مردم، دولت و پزشکان قابل لمس است.

وی ادامه داد: در آن زمان در شرایطی بودیم که ارائه دهنده، مردم و دولت هر سه از وضعیت خدمات رسانی در حوزه سلامت ناراضی بودند که دولت با بسیج تمام امکانات فعالیتی انجام داد که همه می توانند این تحول را مشاهده کنند.



**15 درصد تولید خدمات بستری به عهده تامین اجتماعی است

نوربخش افزود: در حال حاضر 15 درصد تولید خدمات بستری به عهده سازمان تامین اجتماعی است به همین منظور این سازمان برای اجرای طرح تحول سلامت همکاری جدی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت گام های بزرگی در حوزه نظام سلامت برداشته باید گام های مثبتی از سوی جامعه پزشکی برداشته شود تا مردم این تحول را بهتر احساس کنند تا با کاهش فرانشیز از 15 آبان و اهتمام دولت این وضعیت روز به روز بهتر شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری جامعه پزشکی و اهتمام دولت در بودجه سال94 بودجه بیشتری برای اجرای این طرح تحول سلامت جذب شود و همه شاهد باشند که بیمار هیچ دغدغه ای جز درد و بیماری ندارد و شان و کرامت جامعه پزشکی نیز ارتقا پیدا کند.



**مدت زمان پرداختی تامین اجتماعی به مراکز درمانی کاهش یافت

رییس سازمان تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه در تامین اجتماعی به خاطر بی اعتبار بودن دفترچه های درمانی پرداخت ها به مراکز درمانی و بیمارستانی 6 تا 9 ماه بود، افزود: اکنون به خاطر اجرای طرح تحول سلامت در کشور این میزان پرداختی می توان گفت در حال به روز شدن است.

نوربخش افزود: در هفته گذشته پرداختی ها به بیمارستان ها، داروخانه ها و پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی تا پایان شهریور و پاراکلینیک ها نیز تا پایان مرداد ماه پرداخت شده است که این می تواند نوید خوبی در این زمینه باشد.

به گفته وی نیمی از جمعیت ایران تحت پوشش سازمان تنامین اجتماعی قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: