کد خبر: ۳۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 28
شفاآنلاین-رئیس ستاد نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: سیستم نظارتی کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت از روز 15 آبان به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.
به گزارش شفا آنلاین،'علی اصغر پیوندی' روز سه شنبه در همایش یک روزه روسای مراکز پزشکی ، آموزشی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و روسای بیمارستان های بخش خصوصی افزود: با فعالیت رسمی سیستم های نظارتی کنترل جدی در عرصه سلامت با محوریت این کتاب صورت می گیرد.

وی یکی از اقدامات جدی دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح تحول سلامت را استفاده از کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت عنوان کرد و گفت: این موضوع با استقبال خوب جامعه پزشکی همراه شده تا روندی برای کاهش گله مندی از هزینه های مختلف درمانی، ارائه خدمات بیشتر و کاهش دغدغه های جدی در عرصه سلامت باشد.

پیوندی افزود: دولت تلاش کرده این کتاب را وارد عرصه سلامت کند که در این زمینه نیز بیمه های تکمیلی با بخش خصوصی به توافق رسیده اند تا با حرکت در راستای این کتاب بتوانیم بیمارستان های دولتی ، خیریه و خصوصی و سازمان های بیمه گر و تکمیلی را با هم متحد کنیم.

وی با بیان این که 20 سال است این کتاب دست نخورده باقی مانده است ، افزود: کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت با تدبیر دولت یازدهم به مرحله اجرا گذاشته شده است.

رئیس ستاد نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به برخی از موارد اخذ وجه غیرمتعارف در رابطه بین پزشک و بیمار و این مطلب که تعرفه ها متناسب با خدمات نبود و برخوردهایی جدی نمی شد، گفت: با استفاده از این کتاب و راه اندازی سیستم های نظارتی می توان بخشی از این مشکلات را حل کرد.

وی با بیان این که همه بیمه های پایه و تکمیلی مکلف هستند این کار را انجام دهند ، افزود: سازمان نظام پزشکی اکنون با وزارت بهداشت برای ارائه خدمت بهتر به مردم هم سو و همگام شده است.

پیوندی افزود: سیستم های نظارتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا اگر کسی خلاف آن حرکت کند ، برخوردهایی با آنها داشته باشیم که امیدواریم در راستای اجرای صحیح کتاب حرکت کنیم و نگذاریم بی تدبیری برخی ، تدبیر دولت را دچار مشکل کند و اعتمادی را که دولت در حوزه سلامت ایجاد کرده است را دچار خدشه کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: