کد خبر: ۳۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 26
شفاآنلاین :همانطور که مطلع هستید چندروزی است که حادثه اسیدپاشی های اصفهان یکی از سرخط های مهم خبری کشور است. در همین رابطه برخی هنرمندان در فضای مجازی نسبت به این حادثه دلخراش و غیرانسانی، واکنش نشان دادند.


واکنش هایی که البته گونه های مختلف داشت از حس همدری تا محکومیت و درخواست پیگیری از رئیس جمهور. در ادامه برخی از این واکنش ها را بخوانید.

واکنش هنرمندان به حادثه اسیدپاشی اصفهان

گزارش مفصل

مهناز افشار: فاجعه، فاجعه‌ای دردناک و تاسف آور دلیلش هرچه باشد اسید پاشیدن یک رفتار غیرانسانی و نفرت برانگیز است. کسانی که مشغول اسیدپاشی به زنان هستید ای کاش فقط یک لحظه تصور می‌کردید که عزیزانتان یکی از قربانیان اسیدپاشی بودند! آیا می‌توانید حتی چنین چیزی را تصور کنید؟

بهنوش طباطبایی: چون شمع، سوخت دلم برای سیمای گلت.

الناز شاکردوست: نمی توان در برابر این حادثه دردناک أسید پاشی برصورت دخترکان ایران مان ساکت ماند.

as222

محراب قاسمخانی: دوست ندارم وارد بحث حجاب و مبارزه با بدحجابی و هدف اسیدپاش بشم، مهم اینه که اسید بدحجاب و باحجاب و بی حجاب رو به یه انداره میسوزونه.

مهتاب کرامتی و مهدی پاکدل نیز این متن را به اشتراک گذاشتند: دختران سرزمینم مادران شهرم کاش زاینده رود کمی آب داشت تا می شد داغ جهالت را از روی صورتهای زیبایتان زدود. شرم بر کسانی که پستی و سیاهی خویش را بر صورت هموطن خود می پوشانند.

بهرام رادان نیز در واکنش به این حادثه بخشی از شعر فریدون مشیری را به اشتراک گذاشت: در کویری سوت و کور/در میان مردمی با این مصیبتها صبور/صحبت از مرگ محبت مرگ عشق/گفتگو از مرگ انسانیت است.

ملیکا شریفی نیا: این روزها ماسک هایم چپ چپ نگاهم می کنند یک نگاه دردناک و سرزنش آمیز همه فقط دور هم نشسته اند و در دل مرا تحقیر می کنند که این چنین بی عرضه ام و نا توان در بازسازی زیبایی صورتک های بی گناهتان که در چشم بر هم زدنی اینگونه فرو پاشیدند و به یغما بردند تمام آرزوهایتان را به این بی علتی آنهم به این نا عادلانگی و شب و روز من تنها کابوس این فاجعه می شود و تک تک سلول هایم آرزوی بازگرداندن زمان به صبح روز واقعه و مناجاتم تنها امکان تغییر " یک انتخاب " ساده ای کاش آن روز از کوچه ی دیگری می رفتید.

لیلا بلوکات نیز با سیاه کردن عکس پروفایلش نوشت: عکس پروفایلمو سیاه می کنم به احترام دخترایی که تو صورتشون اسید پاشیده میشه .... عکس پروفایلمو سیاه می کنم به خاطر کسانی که اینقدر بی معرفتن و بویی از انسانیت نبردن که تو صورت دخترای مردم اسید میپاشن اونم بدون اینکه سرشون کلاه کاسکت باشه یا از چیزی بترسن.... عکس پروفایلمو سیاه می کنم برایه اعتراض و خواهش از کسانیکه توانایی اینو دارن تا این از خدا بی خبرها رو دستکیر کنن ولی چرا سه هفتس نتونستن این نامردها رو بگیرن... عکس پروفایلمو سیاه می کنم واسه تاسف و ناراحتی مردمم...و غصه واسه کسایی که تو شهرن و صحنه رو میبینن ولی فقط فیلم می‌گیرند و حتی به این دخترا یکم آبم نمیرسونن تا صورتشون رو بشورن.. ...افسوس و صد افسون کاشکی بیشتر همدیگر رو دوست داشتیم من به سهم خودم کاری بیشتر از این از دستم بر نمیاد حتی ایرانم نیستم و این اخبارو دو روزه شنیدم... و بسیار غمگین شدم امیدوارم به آرامش برسیم.

احمد مهرانفر: سیاه رنگ اعتراض رنگ جهالت رنگ اسید رنگی که چشمان دخترکان شهرم تا ابد آنرا نظاره حواهند کرد.

as111

آزاده نامداری که این روزها حواشی گوناگونی پیرامونش بوجود آمده ترجیح داده از ان فاصله بگیرد و با اشتراک گذاشتن عکسی از یکی از دختران قربانی اسیدپاشی، آیه ای از قرآن را نوشت: ای رسول اگر ما آیات این قرآن رابر کوه نازل میکردیم،مشاهده میکردی که کوه ازترس خدا خاشع، ذلیل، ومتلاشی میشد،،واین مثال را درقرآن برای مردمی بیان میکنیم،باشد که اهل یقین وفکرت باشند....

درخواست از رئیس جمهور برای برخوررد و پیگیری

در این بین برخی از هنرمندان نیز روی سخن شان با روحانی بود و با اشتراک گذاری عکس روحانی از او می خواستند تا نسبت به این مساله واکنش نشان دهد.
در همین رابطه هانیه توسلی نوشت: خیلی چیزها بهتر شده در یک سال گذشته.خوشحالم که به ایشان رأی دادم.به هر حال اعتمادی وجود دارد نسبت به این دولت که در چند سال قبل نبود.اما خیلی چیزها هم نادیده گرفته می شود و خیلی چیزها هنوز حل نشده باقی مانده است.ما با امید به این تدبیر رأی دادیم.کاش ایشان در مورد این ماجرای وحشتناک و غیر قابل توجیه و غیر انسانی که در اصفهان پیش آمده است اظهار نظر می کردند.ماجرای اسید پاشی به صورت زنان مسأله ی کم اهمیتی نیست.من منتظر نظر صریح ایشان هستم.

امیر جعفری: منتظر عملیم نه فقط حرف.. روحانی منتظریم.

آشا محرابی: سلام تصمیم گرفته بودم که دیگر به علت توهین ها پست نذارم و سکوت کنم، اما نتوانستم.آخر چگونه سکوت کنم وقتی چند حیوان زیبایی صورت خواهرانم را نابود میکنند؟ به عنوان یک انسان و یک ایرانی سکوت در مقابل این جنایت را برای خودم حرام میدانم. آخر چگونه سکوت کنم وقتی به زن بودنم توسط چند موجود کثیف توهین میشه؟ سکوت کنم تو روزایی که صورت خواهرانم را اسید میسوزاند؟ هرگز...آشا در مقابل این جنایت ها فریاد میزند... منه، آشا محرابی، به عنوان یک ایرانی هر کمکی که از دستم بر بیاد انجام می دهم و به زودی تمام هزینه های درمان این خواهرانم را در صورت کسب اجازه بر عهده خواهم گرفت. در زمینه فعالیت هنری و کار هم در شاخه های فعالیت ام؛ بازیگری، کارگردانی، گویندگی، نویسندگی، دوبله و یا هر فعالیت دیگه ای حاظر به همکاری با دوستان هنرمند هستم. و اما یک خواهش؛ جناب آقای دکتر حسن روحانی، رییس جمهور میهنم، ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران، از شما عاجزانه خواهش میکنم به جنایت این جنایت کاران هر چه زودتر رسیدگی کنید و این انسان های پست را به سزای عملشان برسانید.لطفا امنیت را به دل ما بانوان ایران زمین بازگردانید.

اما در این بین برخی واکنش ها متفاوت بود از جمله واکنش رامبدجوان که البته متنی را از صفحه دیگری در پروفایلش به اشتراک گذاشته بود.

رامید جوان: سلام به همتون. ممنونم که تا این حد همراه موضوعات تلخ و شیرین مملکتمون هستین که اگه من از دید شما سکوت کرده باشم هم بهم اعتراض می کنین و هم متلک می اندازین که البته خیلی کار زشتیه. نظر من اینه: وقتی ما با هم راجع به آب حرف می زنیم یا چیزی که اگه کنار هم بایستیم می تونیم کمی هم که شده تغییرش بدیم، این عمل جمعی ما در فضاهای مجازی اهمیت واقعی پیدا می کنه.ولی من در برابر این اتفاقهای اخیر دارم فکر می کنم که چرا و چطور داره شکل می گیره و به نظرم می آد که جمله ی "من این جنایات رو محکوم می کنم" یا نوشتن یه شعر پر سوز و گداز چه اهمیتی داره.؟! غیر از اینکه به همتون نشون بدم که ببینین من چقدر انسان دوست و مهربونم!! در حالی نمایش انسان دوستی من یا هر چهره ی دیگه ای در این فضاهای مجازی چه تاثیری در زندگی دخترکان جوانی داره که امید و آینده و زندگیشون رو در یک لحظه از دست دادن. من هم مثل شما از این اتفاقهای کثیف و غیر انسانی متنفرم ولی حواسمون باشه که این ابرازها مارو عادت می ده که فقط همین جا توی این فضاهای مجازی زندگی کنیم و پا بیرون از خونه هامون نذاریم. تذکر مهم: بچه ها حیوونا به غیر از نیازهاشون دست به خشونت که البته ابزارشونه،نمی زنن. پس هی نگین این حیوان صفتها و ...... مخلص و دوستتون دارم. اگه پیشنهاد کاربردی دارین منو هم در جریان بذارین...

برخی چهره های رسانه ای سیاسی نیز در این مورد واکنش نشان دادند از جمله نعیمه اشراقی نوه امام و وحید یامین پورمجری اصولگرای صداوسیما.

دیدگاه متفاوت وحید یامین پور: درباره ی اسید_پاشی اوایل دوران اصلاحات حامیان افراطی دولت نیاز به بحرانی داشتند تا هم برای شعارهایشان پشتوانه ای بسازند و هم خود را در موضع وکیل مدافع مردم مستقر کنند. لذا قتل های زنجیره ای را در سال 77 یکسال پس از استقرار دولت اصلاحات راه انداختند. مصطفی پورمحمدی وزیر فعلی دادگستری و معاون اسبق وزارت اطلاعات در اینباره می گوید: داستان قتل های زنجیره ای جزء پروپاگاندهای جریان چپ در کشور است. این جریان وقتی می خواست کسی را بکوبد باید یک بهانه و اتهامی برایش مطرح می کرد. یک عده را میگفت تندور، یک عده را چماقدار... افرادی که مسوول مستقیم قتل ها بودند مشهور ترین نیروهای چپ وزارت اطلاعات بودند. ماجرای اسیدپاشی اخیر دقیقا یکسال پس از استقرار دولت اعتدال بسیار شبیه ماجرای قتل های زنجیره ای ست. اکنون هم حامیان افراطی دولت از این پرونده حداکثر بهره برداری را می کنند. متاسفم که چهره ی نجیب دختران سرزمینم قربانی سیاست بازی های کثیف شده است.


هنرمندان دیگری از جمله: تهمینه میلانی، نیوشا ضیغمی، هادی کاظمی، حامدکمیلی، علیرام نورایی، زیبا بروفه، رضا صادقی، زانیار خسروی، صابر ابر و.. نیز به این حادثه واکنش نشان دادند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
2
لعنت برکسانی که میخواهندامنیت کشورمان راکه باخون هزاران شهیدبدست امده زیر سوال ببرن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: