کد خبر: ۳۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 25
رئیس انجمن جراحان دست ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن جراحان دست ایران به علت عدم وجود سیستم های حفاظتی از دست افراد در کارخانه ها، تروماها را جزء شایع ترین اعمال جراحی دست دانست.
دکتر عزت الله تبریزیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین گرفتگی عصب در ناحیه تونل کارپ به صورت انتخابی یکی دیگر از عمل های شایع جراحی دست در ایران محسوب می شود.

وی درمان این عمل شایع را ساده، سریع و بدون بیهوشی اعلام و تصریح کرد: انگشتان ماشه ای هم یکی دیگر از عمل های جراحی شایع دست محسوب می شود؛ یعنی زمان حرکت و بسته شدن دست؛ تق صدا می دهد و انگشت گیر کوچکی می کند و به طور معمول باز می شود.

عضو هیئت رئیسه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در این باره توصیه کرد: در کارهایی نظیر ظرف و لباس شستن؛ از آنجا که با پیچاندن و اعمال فشار بر لباس ها انجام می شود برای ورود فشار کمتر به مچ دست نیز دقت کافی شود.

وی جمع شدن دست، گیر افتادن تاندون ها، چسبندگی تاندون ها و... را از عوارض عمل های مربوط به تروماهای دست برشمرد.

تبریزیان تأکید کرد: به دلیل این که در حال حاضر سیستم های حفاظتی دست افراد در کارخانه ها به صورت روتین انجام نمی شود و متأسفانه بیشتر دستگاه ها خراب و مستهلک اند و قطعات وارد نمی شوند شاهد افزایش عمل های مربوط به جراحی دست هستیم که این امر نیازمند رسیدگی های جدی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: