کد خبر: ۳۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 24
شفا آنلاين-یک فوق تخصص اعصاب کودکان گفت: مقوله سلامت کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور در برنامه‌ریزی بهداشتی آنقدر اهمیت دارد که از آن به عنوان معیار توسعه جامعه یاد می‌شود.

به گزارششفا آنلاين،دکتر علی خواجه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت با تلاش همه کشورها مرگ و میر کودکان در دنیا کاهش یافته است و اغلب کشورها در زمینه ارتقای سلامت فیزیکی کودکان برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی تصریح کرد: سلامت فیزیکی کودکان در کشور ما در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و تنها در چند استان کشور به صورت پراکنده اختلال کوتاه قدی ناشی از سوء تغذیه کودکان وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه از کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور نام برد و افزود: با پیشرفت علم پزشکی در دنیا بیماری‌های عفونی کاهش یافته است. آسیب‌ها، حوادث و بیماری‌های ژنتیکی به عنوان عمده‌ترین علل مرگ کودکان در دنیا است.

وی همچنین از وجود عادات ناصحیح غذایی خانواده‌ها خصوصا در سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و اصلاح عادات نادرست غذایی را به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای سلامت فیزیکی کودکان برشمرد و به والدین توصیه کرد به جای استفاده از فست فودها و... بیشتر از حبوبات، سبزیجات و لبنیات در برنامه غذایی فرزندان‌شان استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه زاهدان اذعان کرد: در چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نظر مراقبت‌های بهداشتی رشد مطلوبی را در کشور داشته است.

وی تصریح کرد: کودکان حق دارند در محیطی امن و آرام رشد کنند. رشد آنها در فضایی بدون تنش و آرام منجر به پرورش انسان‌هایی سالم در جامعه خواهد شد.





ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: