کد خبر: ۳۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 22
شفا آنلاین-رییس سارمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه طرح دادپزشک به صورت پایلوت درچند استان در حال اجراست، گفت: این طرح پس از اتمام دوره آزمایشی در سراسر کشور اجرا می شود.
به گزارش شفا آنلاین،'احمد شجاعی'  درمورد طرح دادپزشک افزود: اجرایی شدن سراسری این طرح، به هماهنگی های اولیه نیاز دارد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور دوره پایلوت طرح دادپزشک را شش ماهه عنوان و اظهار کرد: سه ماه از مرحله پایلوت ایبن طرح گذشته است و اگر اجرای آن کاملا موفقیت آمیز باشد، سه ماه دیگر در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

به گفته وی با اجرای این طرح سازمان پزشکی قانونی می تواند هر چه سریعتر به آن دسته از موارد ضروری برای کالبدشکافی رسیدگی کند.

شجاعی این طرح را حاصل توافقنامه منعقدشده بین این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دانست و تصریح کرد: براساس این توافقنامه، مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در راستای بند سین ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه بمنظور استاندارد سازی صدور جواز دفن در کشور، تعیین دقیق علت فوت و صدور گواهی فوت به روش علمی و کمک در ایجاد بانک اطلاعات مرگ و میر ایرانیان و ایجاد بستر مناسب جهت انجام پژوهش در زمینه علل مرگ و میر در کشور تعهداتی را برعهده گرفته است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور مهمترین مزیت این طرح را تسریع کار مردم و جلوگیری از مراجعات غیرضرروی به سازمان پزشکی قانونی عنوان کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: