کد خبر: ۳۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 21
شفاآنلاین-شورای فرهنگی– اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابعاد فرهنگی مقابله با ایدز در کشور را در جلسه ای بررسی کرد.
به گزارش شفا آنلاین،کبری خزعلی رییس این جلسه با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، با اشاره به فرارسیدن 25ذیحجه روز ملی خانواده و نزول آیه شریفه

'یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا' در شان حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و تمجید خداوند متعال از ایثار این بزرگواران، بر لزوم الگوگیری از این خانواده نمونه به عنوان خانواده مطلوب اسلام تاکید کرد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه 739 شورا، گزارش بررسی موضوع 'آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده' با محوریت بیماری ایدز ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به آمارهای موجود در این زمینه در جهان و ایران، ابعاد فرهنگی برنامه کنترل ایدز در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین، موضوع تشکیل 'شورای تخصصی فقه زنان' به منظور پاسخگویی فقهی به مسائل و مشکلات جاری در این بخش با همکاری شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت نظر مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این شورا تاکنون در جلسات متعدد، مواردی مانند حجاب، احکام و مسائل نوپدید پزشکی مانند ناباروری، تلقیح مصنوعی و اهدای جنین را مورد بررسی قرار داده است.

در پایان جلسه، اعضا با اشاره به جلساتی که تحت عنوان 'سیاست های جمعیتی' برگزار می شود، خواستار توجه به سیاست های شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه شدند.
برچسب ها: ایدز ، ابعاد فرهنگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: