کد خبر: ۳۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 25
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از امکان درمان اختلالات جمجمه توسط جراحان پلاستیک و زیبایی كشورخبر داد.
دکتر حامد باطنی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بیماری های مربوط به اتصال دردهای جمجمه موجب تغییر شکل جمجمه، نا زیبایی صورت و جمجمه شده و بر عملکرد مغز نیز تأثیر می گذارد.

وی ادامه داد: اختلالات جمجمه به عنوان یک بیماری مادرزادی، بسته به نژاد تفاوت دارد، در برخی نقاط جزء بیماری های کمیاب و در دیگر نقاط شیوع بیشتری دارد اما با توجه به اهمیت و تأثیر آن بر صورت و مغز درمان قابل دسترس اقدام به جراحی از نظر علمی منطقي تر است.

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با اشاره به این که این بیماری مربوط به کودکان و نوجوانان است ،خاطرنشان کرد: در واقع اين اختلال به عنوان یک بیماری مادرزادی از دوران نوزادی و شیرخوارگی شروع می شود و درمانش به صورت مرحله بندی تا زمان بلوغ ادامه می یابد.

وی در خصوص علائم این بیماری به شفا آنلاین گفت: اختلال جمجمه بیشتر به صورت تغییر شکل های جمجه ای غیر عادی یا دراز، کوچک، کج و پهن و همچنین با ایجاد تغییر در فاصله بین 2 چشم نیز ایجاد می شوند.

باطنی در خصوص روش های درمانی اختلالات جمجمه بیان کرد: طی آن از اختلالات اتصال درد جلوگیری می شود.ضمن اينكه از این طریق می توان به میانگین های عددی زیبایی شناختی جمجمه و صورت نزدیک شد و از طرفی عملکرد عناصر صورت به ویژه چشم ها نیز به حالت طبیعی خودش بر می گردند.

وی ادامه داد: غالب این اقدامات با جراحی های تغییر شکل جمجمه و صورت و تصحیح فاصله عناصر استخوانی مانند حدقه چشم ها، موقعیت بینی و وضعیت فک بالا و پائین نیز انجام می شود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به کنگره رینوپلاستی پیشرفته و جراحی پلاستیک که از 30 مهر تا 3 آبان ماه برگزار می شود, خاطرنشان کرد: این روش درمانی در این کنگره با حضور اساتید برجسته مورد بحث قرار خواهد گرفت؛ همچنین در تاریخ 3 آبان ماه با اجرای جراحی های زنده تکنیک های مربوطه به صورت عملی به جراحان آموزش داده می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: