کد خبر: ۳۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 20
ورود سازمان نظام پزشکی به ماجراي اهداي جوايز و نشان ها به پزشكان
شفا آنلاین- دبیر هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: براساس مصوبه اخير هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، صدا و سیما و سایر رسانه ها قبل ازمعرفي چهر هاي برترپزشكي كشورواعلام اخباردريافت جوايز و نشان ها ي علمي درخارج ازكشور باید در این خصوص هماهنگی هاي لازم را با سازمان نظام پزشكي انجام دهند.

دکتر محمدمهدی گلمکانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بيان اين خبر اظهاركرد: پزشکان ایرانی مشغول فعالیت درسايركشورهاي دنیا بي ترديد برای کشورمان سرمایه بوده و تقدیر از آنان لازم است.اما براساس تصميم ها ي اتخاذ شده درجلسه اين هفتههیئت مدیرهسازمان نظام پزشكي توصیه شد؛ رسانه هاقبل از معرفی چهره های برتر علمی از سازمان نظام پزشکی مسايل را استعلام نمایند.

عضوهيئت مديره نظام پزشكي تهران افزود: زیرا سازمان نظام پزشکی به عنوان یک سازمان مرجع قادر به تأئید یا رد توصیه های نهایی مواضع علمی است.

وی با اشاره به این که خدمات گسترده پروفسور سمیعی بر هیچکس پوشیده نیست؛ خاطرنشان کرد: حال اگر این تبلیغات از حالت متعارف خارج شود شاید در برخی مواقع موجب دلسردی افراد خدوم و شخصیت های برجسته علمی شود که جامعه پزشکی هنوز نتوانسته شخصیت اثربخش آنها را به رغم زحماتشان طی سال ها نیز تقدیر کند.به همين خاطربه طورقطع شاهد بی عدالتی دراين بخش خواهيم بود .

گلمکانی با بیان این که به طور کلی امیدواریم صدا و سیما و سایر رسانه ها از نظرات مرجع اصلی دراين زمينه ، یعنی سازمان نظام پزشکی استفاده کنند، بیان کرد:بي ترديد بايد بتوانیم معرفی الگوهای علمی و اخلاقی جامعه پزشکی را ازطریق مجراي قانوني اش انجام دهیم كه دراين زمينه نيزنظام پزشكي، انجمن های علمی و وزارت بهداشت به عنوان مراجع ذی صلاح هستند.

وی با اشاره به این که البته منكر خدمات اثربخش و ارزشمند پروفسور سمیعی نیستيم؛ تأکید کرد:ايران در تمامی رشته هاي علوم پزشكي ،چهره هاي برجسته بين المللي دارد. از جمله درجراحی مغز و اعصاب.حال آن كه برخی از آنها سال های زیادی را در دفاع مقدس به خدمت بي منت به رزمندگان اسلامگذرانده اند اما هنوز نتوانسته ایم برای قدرانی از آنها اقدامی کنیم. در حالی که اتخاذ تدابیرلازم برای این موضوع لازم است.

وی در ادامه گفتگو با شفا آنلاین اظهار داشت:سازمان نظام پزشکی هم اكنون در حال انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت ارشاد است که برايناساس در تمامی زمینه ها از جمله معرفی اشخاص مي بايستبا هماهنگی قبلی با سازمان مرجع و درزمينه مسايل مربوط به جامعه پزشكي نيز با نظام پزشکی هماهنگي هاي لازم انجام شود.

گلمکانی با تأکید بر این که وجود پروفسور سمیعی برای کشورمان سرمایه است چراکه کارهای خیری در دست اقدام دارند، در عین حال بیان کرد: برای این که مردم در مورد تصمیم گیری های تمام موضوعات دچار مشکل نشوند؛ امیدوارم تمامی ما به ویژه رسانه ها در بحث تبلیغات سلامت و معرفی چهره های علمی با ملاحظه بيشتري رفتار کنند.ضمن اينكه تاكيد مي كنيم نبايد بزرگاني كه براي علوم پزشكي تلاش هاي ارزند ه اي داشته ودارند فراموش شوند ويا برخي رفتارهاي رسانه اي باعث دلسردي آنها شويم.

گفتگو:شبنم طاهري

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: