کد خبر: ۳۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 19
شفا آنلاين-عضو انجمن تغذیه ایران گفت: استفاده از داروها و دستگاههای لاغری تایید نشده ازسوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نه تنها معضل چاقی را رفع نمی کند، بلکه به سلامتی افراد آسیب جدی وارد می کند

به گزارششفا آنلاين،پروین افشار با تاکید بر اینکه اقدام به کاهش وزن با سرعت زیاد به سلامتی آسیب جبران ناپذیری وارد می کند، افزود: تبلیغات متعددی مبنی بر کاهش وزن یک کیلوگرم در هر جلسه نشانگر غیر تخصصی بودن آن فعالیت است و باید از شرکت در این جلسات کاهش وزن به شدت اجتناب کرد.


وی یادآوری کرد: کاهش نیم کلیوگرم وزن در هر هفته اصولی و منطقی است و این موضوع به نوبه خود اهمیت ویژه ای دارد.

افشار تصریح کرد: متقاضیان هرگز از افراد فاقد صلاحیت و بدون تخصص در زمینه تغذیه و رژیم برای کاهش وزن کمک نگیرند.

وی اظهار کرد: عموم مردم به ویژه افراد چاق به این موضوع توجه کنند که رژیم های اینترنتی با مرجع غیرمشخص و رژیم های نرم افزاری هرگز نتیجه مطلوبی نداشته و علاوه بر عوارض جسمی منجر به برگشت وزن و اضافه وزن بیشتر خواهد شد.

این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، بااشاره به اینکه امروزه افراد دچار چاقی و اضافه وزن با عوارض متعددی مواجه هستند،گفت: چاقی و اضافه وزن زمینه بسیاری از بیماری ها بوده و نه تنها تجمع چربی در بدن باعث دفرمه شدن هیکل و افسردگی و از بین رفتن اعتماد به نفس در بیشتر افراد چاق می شود ، بلکه منجر به بیماری و کاهش کیفیت زندگی نیز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن تن و روحی سالم بهتراست از چاقی و اضافه وزن پیشگیری و در صورت داشتن اضافه وزن و چاقی با روش های اصولی به وزن مناسب و ایده آل رسید.

افشار افزود: چاقی زمینه بسیاری از بیماری ها به شمار می رود و استفاده از روشهای غیر اصولی کاهش وزن و رژیم های غلط سلامتی بدن را با خطر روبه رو می کند، لذا برای رهایی از اضافه وزن و حفظ سلامتی باید به نکاتی مهم از قبیل تبعیت از یک الگوی غذایی مناسب توجه کرد.





ایرنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: