کد خبر: ۳۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 19
شفا آنلاین :آیا می دانید مردان راحت‌تر از زنان سرما می خورند.
به گزارش شفاآنلاین ،محققان دانشگاه هاروارد آمریکا به تازگی دریافتند نبود هورمون استروژن در بدن مردان سبب می شود آنها در برابر عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی مانند آنفلوآنزا، ذات الریه یا عفونت‌های تنفسی حسا‌س‌تر باشند.
پرفسور لستر کوبزیک از مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد توضیح می دهد مقاومت فزاینده زنان در برابر عفونت‌های تنفسی ناشی از تولید اکسید نیتریک سنتاز (ان او اس) است. اکسید نیتریک سنتاز پروتئینی موجود در خون است که با آزاد شدن استروژن فعال می شود.
پرفسور کوبزیک و تیمش برای پی بردن به این موضوع، یک باکتری (استرپتوکوکوس نومونیا) را در ریه‌های موش‌های ماده و نر وارد کردند.
موش‌های ماده و نری که درمانی بر پایه استروژن دریافت کردند بسیار سریعتر از بقیه موش‌ها نر که تحت چنین درمانی قرار نگرفتند، از این باکتری خلاصی یافتند.
به گزارش پایگاه اینترنتی تاپ سانته، این محققان سپس آزمایش دیگری انجام دادند. آنها ژن تولید کننده اکسید نیتریک سنتاز را از بدن یک گروه دیگر از موش‌های نر و ماده خارج کردند و مشاهده کردند موش‌های ماده نیز به اندازه موش‌های نر آسیب‌پذیر شدند.
محققان امیدوارند این یافته بتواند مقاومت بدن انسان‌ را در برابر عفونت‌های ریوی بهبود ببخشد و خطر ذات‌الریه باکتریایی را که در اپیدمی‌های آنفلوآنزا اتفاق می افتد، کاهش دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: