کد خبر: ۳۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 18
شفاآنلاين :مدیر امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در برخی نقاط کشور تکمیل شده است، گفت: زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند، برای ثبت‌نام به فرمانداری‌ها، کمیته امداد، بهزیستی یا مدارس فرزندانشان مراجعه کنند.
به گزارش شفاآنلاين ،سهيلا جلودارزاده، با بیان این مطلب افزود: با توجه به اين كه يكي از بخشنامه هاي دولت يازدهم، ساماندهي امور زنان سرپرست خانوار است. در شهرستان ري برنامه اي به همت معاونت امور زنان رياست جمهوري در حال پايلوت شدن است، که پس از اين برنامه قرار است تمامي بانواني كه سرپرست خانوار هستند، شناسايي و مورد آموزش قرار بگيرند .
وی ادامه داد: همچنين در تلاش هستیم براي اشتغال به كارشان برنامه ريزي شود تا بتوانند استقلال مالی را تجربه كنند و يك زندگي مفرح و خوبي داشته باشند. تعدادي كه در طول دو ماه گذشته در این طرح شناسايي شدند، حدود 7 هزار و 100 نفر هستند.
جلودارزاده در ادامه بیان کرد: از اين تعداد 4 هزار نفر تحت پوشش كميته امداد حضرت امام(ره) هستند و حدود 200 نفر را نیز سازمان بهزيستي حمايت مي كند و مابقي به نوعي گذران زندگي شان را مي كنند؛ ولي با برنامه ريزي نبوده و اكثراً مشكل دارند و براي اشغال شان نيز با مشكلِ عدم شغل مواجه هستند؛ كه اميدواريم اين تدارك ديده شود تا بتوانند يك اشتغال خوب و پايدار داشته باشند.
وی افزود: تعداد زيادي از بانوان كه امكان اشتغال در بيرون از منزل را ندارند با طرحي كه در گذشته در وزارت جهاد تجربه شده بود، طرح تامين مالي خرد، برنامه ريزي شده در منزل شان يا در كارگاه هاي كوچكي كه ايجاد مي كنند، اشتغال داشته باشند و بتوانند به استقلال اقتصادي برسند. تعدادي از آن ها نیز در كارگاه هاي توليد پوشاك، صنايع غذايي، گياهان دارويي و مواردي كه امكان دارد آن ها بتوانند انجام دهند، مشغول به كار شوند. يك تعدادي هم در كارخانجاتي كه وجود دارند و به نيروي كار نياز دارند، به صورت كارگري و كارفرمايي آن ها را پذيرش مي كنند و از حداقل هاي قانون كار  بهره مند مي شوند.
مدير امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه فرمانداري ها مجري اصلي اين طرح هستند؛ ولي این طرح با مشاركت بخش خصوصي، سازمان هاي غير دولتي و امور خيريه در حال اجرا است، اظهارکرد: سازمان بهزيستي، ستاد ساماندهي شهرداري تهران، كميته حضرت امام(ره) نيز در اين طرح همكاري دارند كه اميدواريم يك مدل مناسب براي اجرا در سراسر كشور از اين پايلوت حاصل شود تا بتوانيم اين مساله را در كل كشور ساماندهي كنيم. سرپرست خانوار که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند می توانند به شركت ساماندهي شهرداري، كميته حضرت امام(ره)، سازمان بهزيستي، شوراي روستاها، مدارس، سرپرستان خانوار و شهرداري مراجعه و ثبت نام كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: