کد خبر: ۳۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 18
رئیس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت خبر داد:
شفاآنلاین-رئیس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت گفت: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور عدالت در دسترسی و ارتقای كيفيت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور در حال اجراست

به گزاش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی گفت: این برنامه به منظور ارتقای كيفيت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت‌های سلامت در سطح دوم و سوم و جذب و ماندگاری پزشکان در این مناطق تدوین شده است.

دکتر آقاجانی افزود: با اجرای برنامه ماندگاری پزشکان، از طریق پرداخت‌های تشویقی در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه‌‌ی تمام‌ وقتی پزشکان و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم، فراهم می‌شود.

رئیس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت افزود: در راستای ارتقاء عدالت در دسترسی و بهره مندی مردم مناطق محروم به خدمات سلامت، طی برنامه ریزی های صورت گرفته بسته های تشویقی و حمایت های همه جانبه جهت جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ساماندهي مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته، حذف پرداخت‌های غیررسمی در این مناطق، اجرای صحیح نظام سطح بندی در بخش نیروی انسانی و خدمات سرپایی و بستری از دستاوردهای اجرای این برنامه در چهار ماه گذشته است.

به گفته دکتر آقاجانی، تمامی  پزشكان متخصص، فلوشيپ يا فوق‌تخصص و پزشكان عمومي شاغل در بيمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی كه به صورت تمام‌وقت جغرافيايي (اعم از تمام وقت هيات علمي و تمام وقت درماني)، در مناطق كمتر توسعه يافته كشور مشغول به خدمت مي‌باشند، مشمول این طرح می شوند.

رئیس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت در پایان گفت: در چهار ماه اجرای برنامه تاکنون 3600 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در 291 شهر محروم مشمول این برنامه قرار گرفته اند که انتظار می رود تا پایان سال به 5000 پزشک متخصص برسد.

برچسب ها: پزشکان ، سلامت ، عدالت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: