کد خبر: ۳۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 10
شفا آنلاين-یک متخصص کودکان با تاکید برعدم تنبیه کودک هنگام شب ادراری، گفت: کودکان باید از مصرف بیش از حد مایعات درساعت‌های پایانی شب پرهیز کنند.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر اکبر کوشانفر، با اشاره به اینکه 40 درصد از کودکان مبتلا به شب ادراری هستند، گفت: عدم آموزش صحیح نحوه ادرار کردن به کودکان 3 تا 4 سال یکی از عوامل اصلی ابتلا به شب ادراری است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اختلال روانی، ضایعات مغزی، عقب افتادگی، عفونت‌های ادراری و عدم صحیح آموزش صحیح نحوه ادرار از علل اصلی ابتلا به شب ادراری کودکان است. همچنین احتمال ابتلای دختران به عفونت‌های ادراری بیشتر است.

کوشانفر با تاکید بر اینکه تنبیه کودکان راهکار صحیحی جهت درمان این مشکل نیست، خاطرنشان کرد: خانواده این کودکان باید با آموزش صحیح ادرار و خرید هدیه به درمان کودک کمک کنند.

این متخصص کودکان درخصوص نحوه درمان کودکان مبتلا به شب ادراری یادآور شد: اغلب از آزمایش کامل ادرار جهت درمان این کودکان استفاده می‌شود که در مواردی نیز ممکن است از سونوگرافی کلیه هم استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان باید از خوردن بیش از حد مایعات در ساعت‌های پایانی شب پرهیز کنند، گفت: توصیه می‌شود که خانواده‌ها در چند ساعت از شب کودک را جهت ‌دفع ادرار از خواب بیدار کنند تا از شب ادراری جلوگیری شود.

کوشانفر در پایان تصریح کرد: مساله عفونت کودکان در تشدید شب ادراری از اهمیت فراوانی برخوردار است که خانواده‌ها باید به آن توجه کافی داشته باشند.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: