کد خبر: ۳۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 09
شفا آنلاین:دکتر جباروند گفت:عیوب انکساری، آب مروارید ،بیماری های شبکیه چشم و آب سیاه شایعترین بیماری های چشمی را تشکیل می دهند.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر محمود جباروند مدیرگروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه برگزاری دومین سمینار ملی سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی که در بیمارستان فارابی برگزار شد اظهار د اشت:روزانه 600 تا 700 نفر دراورژانس بیمارستان فارابی پذیرش می شوند که بسته به نوع بیماری در سنین مختلف میزان ابتلا به بیماری های چشمی متفاوت است.

وی عیوب انکساری را اولین بیماری چشمی شایع در کودکان و بزرگسالان عنوان کرد و افزود:پس از عیوب انکساری ،آب مروارید (کاتاراکت)در رده دوم و پس از آن بیماری های شبکیه چشم بویژه در افراد مبتلا به دیابت، آب سیاه و همچنین مشکلات پلکی و مجاری اشکی و تعداد اندکی مبتلا به تومور چشمی بیشترین آمار بیماری های شایع چشمی را در کشور تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلامت صرفا درمان محور عمل نمی کند تصریح کرد:وزارت بهداشت و درمان در عرصه آموزش،پژوهش و بهداشت فعال بوده و درمان یک اورژانس محسوب می شود.

به گفته وی مشکل مالی در حوزه پیشگیری از بیماری ها وجود ندارد و هم اکنون در کنار درمان توجه ویژه ای به بعدهای آموزشی و پژوهشی در عرصه های مختلف پزشکی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: