کد خبر: ۳۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 10
عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بحث ادغام سازمان های بیمه گر از اساس کار غلطی است و قابل اجرا هم نیست.

دکتر عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع این کار هیچ اثر مثبتی در کشور ندارد و قابل اجرا هم نیست. زیرا بیمه ها مجموعه ای از انواع خدمات در بازار ارائه و رقابت می کنند و این بسته های بیمه را که شامل درمان؛ از کار افتادگی؛ بازنشستگی و فوت و تا بیمه های تجاری است نیز خریداری می کنند.

وزیراسبق رفاه و تامین اجتماعی ادامه داد: متأسفانه در کشورما تنها چیزی که یاد گرفته ایم یا اغام سازمانها ودستگاهها در همدیگر است یا جدا کردن.وانگار هنر دیگری جز این نداریم، زیرا این کار به رغم کارشناسی نبودن ساده ترین راه پاک کردن صورت مسئله است.

این نماینده مجلس به شفا آنلاین گفت: در حالی که در دنیا این گونه رفتار نمی کنند، بلکه نظام ها را تعریف می کنند نه ساختارها؛ بعد آن نظام جاری می شود و سیستم پاسخگو می شود نه ساختارها.

وی با اشاره به این که دولت حق دخل و تصرف بر تأمین اجتماعی را به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی ندارد؛ اذعان کرد: زیرا مالک آن مردم اند؛ بیت المال هم نیست پس هیچ دولتی برای آن نمی تواند تعیین تکلیف کند.

وی تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی همیشه ثابت کرده است که کارآمدترین دستگاه بوده، زیرا بیش از 60 سال است که بدون دریافت هیچ گونه کمک دولتی روی پای خود ایستاده و بهترین خدمات را هم به بیمه شدگانش ارائه داده است.

مصری افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی که عمدتأ کارگران هستند به هیچ عنوان اجازه نمی دهند که اموال تأمین اجتماعی به غارت رود و در جایی قرار بگیرد که ناکارآمد بوده است.

به گفته وی بین درمان تأمین اجتماعی و بخش دولتی فاصله زیادی است و خواهش ما رساندن سطح بقیه به سازمان تأمین اجتماعی است؛ در واقع نیازی به پائین آوردن سطح این سازمان نیست.

سرانه ها در کشور ما یکی نیست

دکترمصری در ادامه گفتگو با شفا آنلاین گفت: از آنجا که سرانه ها متفاوت است؛ خدمات درمانی هم مابه تفاوت دریافت میکنند، از این نظر ادغام و یکسان سازی معنا نمی دهد مگر این که دولت درمان بیمه های پایه را برای تمام ایرانیان رایگان و یکسان انجام دهد و بعد بیمه ها خدمات درمانی مکمل یا تکمیلی ارائه دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: