کد خبر: ۳۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 09
شفاآنلاین :مرکز اطلاعات سازمان ملل در آفریقای جنوبی با اشاره به گزارش جدید هیئت واکنش اضطراری این سازمان در غرب آفریقا برای مقابله با ویروس مهلک ابولا اعلام کرد: تهاجمی‌ترین نژاد ابولا هم اکنون وارد اروپا و آمریکا شده است.
به گزارش واحد مرکزی خبراز پرتوریا، این مرکز در بیانیه ای اعلام کرد: ابتلای پرستار اسپانیایی و چندین شهروند آمریکایی به ویروس عفونی ابولا نشان می دهدکه جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک امری اجتناب ناپذیر است.
ابولا، اکنون به آمریکا هم رسیده و هفته پیش هم یک پزشک اسپانیایی را که در سیرالئون به این ویروس عفونی مبتلا شده بود، در بیمارستان مادرید از پای درآورد.
ورود این ویروس مرگبار به اروپا و آمریکا موجب وحشت مقامات و شهروندان این کشورها شده است.
موج اخیر شیوع بیماری ابولا در ماه مارس(اسفند / فروردین) از گینه آغاز شد و سپس کشورهای مجاور را نیز درگیرکرد. ابتلا به این ویروس هم اکنون در سیرالئون و لیبریا، نیجریه، سنگال و جمهوری دموکراتیک کنگو گسترش یافته است.
بر اساس برنامه مستند شبکه جنگ های اطلاعات(Info Wars ) ، بیولوژیست های شرکت های نظامی و پزشکی آمریکا با همکاری برخی کشورهای آفریقا از جمله آفریقای جنوبی، چندین سال پیش در یک عملیت مخفی با اسم رمز «تفاهم نامه 200» بیماری و ویروس مهلک ابولا را با هدف کاهش نسل، برای اولین بار در زئیر (کنگو) ساخته و آنرا تست کردند.
ویروس ابولا تاکنون حدود 8 هزار نفر را مبتلا کرده و 3 هزار و 500 نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
برخی از کارشناسان بهداشتی معتقدند: در صورت عدم مبارزه جدی و گسترده با ویروس ابولا، تا ژانویه آینده ممکن است بیش از یک میلیون نفر به این بیماری خطرناک مبتلا شوند. در سیرالئون واقع درغرب آفریقا در هر ساعت، پنج نفر به ویروس مرگبار ابولا مبتلا می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: