کد خبر: ۳۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 08
شفاآنلاین-رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : چهار بیمار از پنج بیمار بستری در بیمارستان مدرس که به عفونت بیمارستانی مبتلا شده بودند ، بهبود یافتند و از این بیمارستان مرخص شدند.
به گزارش شفا آنلاین،بیمارستان مدرس از بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شمار می آید و اخیرا پنج بیمار بستری در این بیمارستان به عفونت بیمارستانی مبتلا شده بودند.

دکتر «علی اصغر پیوندی» روز چهارشنبه در حاشیه جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خبرنگاران گفت: این بیماران به عفونت قفسه صدری و عفونت اطراف قلب دچار شده بودند.

وی در عین حال اظهار داشت : عفونت بیمارستانی معمولا در چهار تا هشت درصد موارد بستری در بیمارستان ها به وقوع می پیوندد.

نامبرده گفت : بیمارانی که در این بیمارستان دچار عفونت بیمارستانی شده بودند از جمله بیمارانی بودند که به جز بیماری شان ، هم از سن بالا برخوردار بوده و هم اینکه دچار مشکلات زمینه ای بودند.



**اعتبار کاهش پرداختی بیماران بستری هنوز ابلاغ نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت : اعتبار اضافی برای کاهش پرداخت از جیب بیماران بستری در بیمارستان های دولتی هنوز به دانشگاه ها ابلاغ نشده است.

پیوندی گفت : قرار است با ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت؛ پرداخت بیماران شهری بستری بیمارستان های دولتی از 10 درصد به شش درصد و بیماران روستایی از پنج درصد به سه درصد کاهش یابد.

پیوندی با یاد آوری و تاکید بر اینکه کتاب یاد شده بار اضافی بر بیماران بستری تحمیل نمی کند، اظهار امیدواری کرد که بسته نظارتی بر اجرای کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت هر چه زودتر تعریف و اجرایی شود .



** یک هزار و 200 دانشجوی جدید جذب علوم پزشکی شهید بهشتی شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین از جذب و پذیرفته شدن یک هزار و 200 دانشجوی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت : امسال جذب دانشجویان رتبه دو رقمی بیشتر از سال های قبل بوده است .

وی همچنین به پردیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت : دانشجویانی که در سال پیش جذب پردیس این دانشگاه شدند از رتبه های چندان خوبی برخوردار نبودند اما خوشبختانه رتبه های دانشجویان جدیدی که امسال در پردیس دانشگاه پذیرفته شدند بهتر شده است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: