کد خبر: ۳۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 07
شفاآنلاین - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: جرایم جوانان ایرانی در کشورها همجوار بویژه حوزه خلیج فارس و دریای عمان در سال های اخیر - یک دهه گذشته - 90 درصد کاهش یافته است.


به گزارش شفاآنلاین، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» روز سه شنبه در حاشیه پنجمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کاردارهای مستقر در تهران، در جمع خبرنگاران افزود: با توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی پلیس ایران با پلیس سایر کشورهای همجوار، شاهد کاهش جرایم ایرانیان و اتباع کشورهای همسایه هستیم، بگونه ای که این جرایم 90 درصد کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: همکاری پلیس ایران با پلیس سایر کشورها در زمینه تبادل اطلاعات برای مبارزه با باندهای مشترک به خوبی ادامه داشته، بگونه ای که تنش و مشکلات سیاسی کشورها در مقاطع مختلف مانع این همکاری ها نشده است. 



** امنیت قابل کوتاهی نیست

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه کشورهای با منافع مشترک، «امنیت» را احساس می کنند، گفت: امنیت چیزی نیست که افراد در مورد آن کوتاهی داشته باشند، به همین علت در سال های اخیر ایرانیان در کشورهای دیگر کمتر مرتکب جرم شده اند.

وی افزود: قاچاق انسان به این معناست که فردی از یک کشور وارد کشور دیگری آن هم به شکل غیرقانونی شود، در حالیکه بسیاری از افراد به صورت قانونی از کشور خارج می شوند و همچنین به صورت قانونی در کشور همجوار استقرار می یابند، اما به اعمال ناشایست و مجرمانه ای دست می زنند و گاه به اغفال دختران پرداخته که البته این مساله در سال های اخیر روند نزولی داشته است. 

فرمانده ناجا گفت: اخیرا به باندهایی در این زمینه برخورد نکرده ایم و پلیس همواره با کشورهای همسایه برای مبارزه با قاچاق اعم از انسان و کالا در تعامل خوبی به سر می برد. 



** خروج غیرقانونی از کشور میسر نیست 

سردار احمدی مقدم افزود: برخی گمان می کنند که برای فرار از کشور باید به مرزها از جمله مرز ترکیه بروند، در حالیکه چنین چیزی واقعیت ندارد و خروج غیرقانونی از ایران میسر و رایج نیست. 

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اغلب افغان های جویای کار به صورت غیرقانونی وارد کشور می شدند که در سال های اخیر این مساله روند قانونی به خود گرفته، اما آنها اقامت غیرقانونی کرده در حالیکه به صورت قانونی وارد کشور شده اند. 



** از استقرار معاونت مبارزه با مواد مخدر در وزارت خارجه اطلاعی ندارم 

سردار احمدی مقدم در مورد ایجاد معاونت مبارزه با مواد مخدر در وزارت امور خارجه گفت: مصوباتی که در سال های گذشته در راستای مبارزه با مواد مخدر تصویب شده در راستای سیاست های کلی نظام به تصویب رسیده، بر این اساس باید در هر دستگاه و وزارتخانه، حوزه ای برای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود. 

وی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه از ارگان های مهمی به شمار می رود، افزود: از استقرار معاونت مبارزه با مواد مخدر در این وزارتخانه اطلاعی ندارم اما با ایجاد بخش تخصصی در وزارتخانه ها استقبال می کنیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: