کد خبر: ۳۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 07
شفاآنلاین-روزی از روزها، جنگی پرآب و تاب در بین رنگ‌ها درگرفت. هرکدامشان اصرار داشتند که در دنیا مهم‌ترین، موثرترین و محبوب‌ترین رنگند.

به گزارش شفا آنلاین،سبز گفت: شکی نیست که من مهم ترین رنگم. هرکس مرا ببیند، در دلش امید و حیات جوانه می زند. من انتخاب شده ام تا رنگ چمن ها، درختان و برگ ها باشم. نگاهی به دشت و دمن ها بیندازید تا مرا در اولویت ببینید.

آبی گفت: تو فقط به زمین فکرمی کنی، اما من رنگ دریا و آسمان هستم. ابرها از تبخیر آب دریا تشکیل می شود و به انسان ها آب زلال هدیه می دهند. آب، مایه اصلی زندگی است. رنگ چشم نواز آبی به روح صفا و آرامش می بخشد و اگر من نباشم، هیچ کدام از شما به چشم نمی آیید.

زرد خنده کنان حرفش را قطع کرد: از شما رنگ ها جدی می خواهم دست از ادعا کردن بیهوده بردارید. اگر به خودتان نگاه کنید، کوچک ترین روح بذله پراکنی در شما وجود ندارد. در حالی که من رنگ شادی و سرمستی هستم. همه از من گرما می گیرند و خوشحال می شوند. خورشید زردرنگ است و به طبع تابش آن، ماه و ستارگان نیز زردند. هرکس نگاهی به گل آفتابگردان بیندازد، از ته دل شاد می شود و لبخند بر لبش نقش می بندد.

اکنون نوبت نارنجی بود که سازش را بنوازد. او گفت: نگاهی به من بیندازید. من رنگ سلامت و قدرتم. شاید کمتر از شماها دیده شوم، اما پرارزش ترین تان محسوب می شوم. هر میوه و سبزی از جمله هویج، کدو حلوایی، انبه و پرتقال که به رنگ من باشد، پرویتامین ترین است. هنگام غروب، در آسمان تلفیقی از من با رنگ آسمان، زیباترین صحنه را به وجود می آورد.

قرمز که دیگر حتی یک لحظه هم نمی توانست تحمل کند فریاد کشید: بس کنید دیگر! من باید فرمانده همه شما باشم، چون من رنگ خونم و هرگاه خون جریان داشته باشد زندگی جاریست. من رنگ خطر و شجاعتم. شعله های سرخ رنگ آتش را نگاه کنید تا مرا دریابید. من رنگ شور و اشتیاق و عشقم. زیبایی ام را در گل سرخ جستجو کنید. بدون من، دنیا خالی از موجودات زنده خواهد بود.ارغوانی که از همه آنها قدبلندتر بود، از جا برخاست و با لحنی پرنخوت گفت: باید از خودتان خجالت بکشید که در حضور شکوه و جلال من به سخنرانی می پردازید. این منم که رنگ سلطنت و عظمتم. به همین دلیل است که پادشاهان و سلاطین، مرا انتخاب می کنند. کسی حق ندارد در مقابل کلام من چون و چرایی بیاورد، همه موظفند فقط گوش کنند.

در آخر نیلی با لحنی آرام، اما قاطع گفت: هرکدام از شما فقط به خودتان فکر می کنید، چون هیچگاه قدرت درک من را نداشته اید. به آسمان هنگام شفق بنگرید و عمق آبی دریا را نگاه کنید تا مرا بیابید. من رنگ تعمق و تفکرم و دنیا بدون من در حد سطحی بودن باقی خواهد ماند.

جنگ و دعوا همچنان بین رنگ ها ادامه داشت و آنها متوجه نشدند که آسمان کی پر از ابرهای سیاه رنگ و انبوه شد. بارانی شدید و سیل آسا درگرفت و رنگ ها که تا دقایقی پیش باهم دعوا داشتند، از ترس رعد و برق های مهیب، به یکدیگر نزدیک شدند تا احساس آرامش داشته باشند. باران آنها را مذمت کرد و گفت: چرا باهم دعوا می کنید و اصرار دارید برتری خود را به دیگران ثابت کنید، در حالی که هریک برای هدفی آفریده شده اید. هیچ یک از شما، جای دیگری را پر نمی کند و وجود تک تک تان در این دنیا ضروری است، چون هرکدام در نوع خود بی نظیرید. ببینید اکنون که در شرایط سخت قرار گرفته اید، تا چه اندازه به یکدیگر احتیاج پیدا کرده اید. همین وضع را سپری کنید تا متوجه شوید به چه زیبایی شگرفی دست خواهید یافت.

ساعتی گذشت تا باران بند آمد و آسمان آرام گرفت. رنگ ها که اکنون یاد گرفته بودند قدر یکدیگر را بدانند به همان وضع در کنار یکدیگر باقی ماندند و رنگین کمانی زیبا و چشم نواز را شکل دادند و آسمان پر از زیبایی شد.

انسان ها هم همین گونه اند. هرکس در نوع خود تک و بی همتاست، سراسر خوبی و بدی. به اطرافیان خود نگاه کنید. شاید صفات بدی در آنها ببینید که همواره شما را از آنها شاکی می کند، اما در مقابل صفات خوبی هم دارند که به شما انگیزه می دهد تا در کنارشان باقی بمانید. دوستی ها را پر و بال دهید و خانواده و دوستان تان را هم به سمت شور و نشاط هدایت کنید تا روزی بتوانید در کنار آنها، رنگین کمان زندگی تان را شکل دهید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: