کد خبر: ۳۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 06
شفا آنلاین:تیم پزشکی دانشمگاه گوتنبرگ سوئد موفقیت اولین زایمان با رحم پیوندی را خبری امیدبخش برای زنان دیگر خوانده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین-تیم پزشکی دانشگاه گوتنبرگ سوئد موفقیت اولین زایمان با رحم پیوندی را خبری امیدبخش برای زنان دیگر خوانده است.

برای اولین بار در تاریخ پزشکی، زنی با رحم پیوندی در سوئد صاحب فرزند شد، این مادر ۳۶ ساله که بدون رحم به دنیا آمده بود، رحم پیوندی‌اش را از یک دوست ۶۰ ساله دریافت کرده بود.


به گفته‌ی محققان در ژورنال پزشکی بریتانیا این نوزاد با یک کیلو و هشتصد گرم به صورت زودرس در ماه سپتامبر به دنیا آمده است.

هویت این زوج سوئدی اعلام نشده است اما این مادر یکی از ۹ زنی بود که در یک پژوهش تجربی در سوئد روی آنها عمل پیوند رحم انجام شد.

یک سال بعد از عمل، پزشکان اعلام کردند که آماده کاشت یکی از رویان‌های منجمد هستند و این کار به صورت موفقیت‌آمیز انجام شد و بعد از آن دوران بارداری آغاز شد.

کودک ۳۲ هفته بعد از شروع بارداری به دلایل مشکلاتی که مادر و فرزند پیدا کردند، صورت زودرس به دنیا آمد و پزشکان می‌گویند در حال حاضر مادر و فرزند هر دو وضعیت مناسبی دارند.

پزشکان می‌گویند موفقیت اولین زایمان با رحم پیوندی خبری امیدبخش برای زنانی است که رحم‌شان را به دلیل سرطان از دست داده‌اند یا بدون رحم به دنیا آمده‌اند و نمی‌توانند بچه‌دار شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: