کد خبر: ۳۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 07
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران با اشاره به این که وضعیت داروهای بیهوشی کشورخوشبختانه طي يكسال اخيربه سطح استانداردهای جهانی رسيده است؛ گفت: خوشبختانه از این لحاظ در جایگاه خوبی قرار داریم.

دکتر محمدمهدی قیامت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین روش های جدیدی برای بهبود وضعیت داروهای بیهوشی و کاهش عوارض ناشی از آن اتخاذ شده است كه اين نيزنكته حائزاهميتي است.

معاون آموزشي نظام پزشكي تهران با بیان این که خوشبختانه هم اكنون درزمينه بيهوشي در نقطه اوج هستیم و مردم نباید از بیهوشی بترسند؛ خاطرنشان کرد: البته هنوز جای پیشرفت زیادی در این راستا داریم. ضمن این که هر دارویی عوارض خاص خودش رادارد .به گونه اي كه حتی یک آسپرین ساده هم ممكن است عوارض زیادی ايجاد كند.

قیامت بیان کرد:بنابراين درمي يابيم داروهای بیهوشی هم دارای عوارض هستند اما مزایای بسیار زیادی هم دارند؛ اما اگر توسط پزشک با تجربه و حاذق استفاده شوند دراكثرمواقع عارضه ای بر جا نخواهد گذاشت.

وي تصريح كرد: برای نمونه بیماری دارم که در هفته 2 بار بیهوش می شود حال آنكه یکی از چهره هاي اقتصادي است و بدون هیچ گونه مشکلی زندگي و کار می کند.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران،با اشاره به جايگاه بیهوشی موضعی نيزگفت:اين نوع بيهوشي هم جایگاه خاص خودش را دارد كه در شرایط گوناگون به برخی بيماران توصیه می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: