کد خبر: ۳۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 05
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از شناسایی 140 تعرفه در حوزه درد ایران خبر داد و گفت: برای افزایش این میزان، نیازمند حمایت های انجمن های علمی - تخصصی هستیم.

به گزارش خبرنگار شفا آنلاین دکتر علیرضا زالی در آئین گشایش پنجمین کنگره بین المللی اینترونشال درد با اشاره به این که بر اساس آمارهای جهانی؛ سالانه 100میلیون انسان در کشورهای توسعه یافته دچار دردهای مزمن می شوند، افزود: از این رو مبلغی بالغ بر 635 میلیارد دلار معطوف به درمان این گونه بیماران می شود.

وی خاطرنشان کرد: حال آن که به دلیل نبود نظام ثبت در ایران، آماری از مبتلایان به دردهای مزمن نداریم؛حال آنکه درمان دردهای مزمن گران، گاهی چند وجهی و نیازمند فناوری و مداخلات دیگر است.

وی با اشاره به این که پروفایل ملی درد در ایران باید تعریف شود؛ تصریح کرد: پروفایل ملی در کشورمان متفاوت است و عوامل جغرافیایی،محیطی، بومی و ژنتیک نیز در آن دخیل هستند.

زالی با اشاره به این که روش درمانی P.C.A در ایران در حال باب شدن است، اظهار کرد: بر اساس این روش درمانی میزان اثربخشی درمان، توسط خود فرد انجام می شود به ویژه در درمان جراحی و مداخلات درد نیز کاربرد دارد.

گفتنی است این کنگره که از روز شنبه آغاز شده تا 15 مهر در مرکز همایش های رازی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: