کد خبر: ۳۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 04
رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان نظام پزشکی به دنبال اعتراض پرسنل کارکنان این سازمان نسبت به مقررات استخدامی گفت: ما بر اساس ماده 46 ملزم به تدوین آیئن نامه هستیم و از آنجا که این اعتراض به دلیل نگرانی آنها از امنیت شغلی آینده شان بوده؛ به طور قطع نظرات فنی آنها در کمیسیون طرح و لوایح مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

دکتر علیرضا زالی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه در سازمان نظام پزشکی از کارکنان خوب، خدوم و زحتمکشی برخورداریم.حال آنکه بر اساس ماده 46 قانون نظام پزشکی، سازمان نظام پزشکی بعد از ادغام جدید ملزم به این بوده که  آئین نامه تشکیلاتی خود را تدوین کند. در حالی که از سال 83 تاکنون در ذیل ماده 46 قانون چیزی دراین باره طراحی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ایرادات ساختاری، فقدان آئین نامه مستقل تشکیلاتی برای کارکنان بود( یعنی تحقق ماده 46 به صورت عملیاتی) از این رو دردوره جدید, مجددأ تدوین آن مطرح شد.

وی ادامه داد: درواقع کارکنان ما دچار نگرانی و دل مشغولی هایی نسبت به امنیت شغلی آتی خود شده بودند.که  از این رو قرار بر این شد که تدوین آئین نامه با گنجاندن نظرات فنی و نگرانی های آنها در کمیسیون طرح و لوایح نیز مورد بازبینی قرار بگیرد.

زالی با اشاره به این که این آئین نامه در حال حاضر مراحل کارشناسی خود را طی می کند، به شفا آنلاین گفت: از آنجا که موقتأ رسیدگی به آن در شورای عالی متوقف است؛ فرصت خوبی را در راستای بیان نظرات معیشتی،رفاهی و پرسنلی برای کارکنان سازمان و نمایندگان نیز ایجاد می کند.

وی اعتراض کارکنان سازمان نظام پزشکی به مقررات استخدامی را طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: در هر ساختار اداری با طراحی آئین نامه جدید نگرانی میان پرسنل ایجاد می شود.

وی تأکید کرد: از آنجا که پرسنل سازمان صاحبان اصلی فرآیند هستند باید به نگرانی و دل مشغولی های آنها نیز احترام بگذاریم.

وی از کارکنان سازمان نظام پزشکی به دلیل این که اعتراض آنها مبنی بر نگرانی از امنیت شغلی در آینده بوده و از چارچوب های متعارف اداری خارج نشده نیز تشکر کرد.

زالی درپاسخ به  این که شینده شده به دنبال اعتراض کارکنان به موضوع تغییر مقررات استخدامی  با آنها برخورد انظباطی صورت گرفته وچند تن از آنها نیز دراختیار کارگزینی قرارگرفته اند؛ گفت: نه این طور نبوده، فکر نمی کنم؛چراکه اساسأ رسیدگی نسبت به اعترض آئین نامه باید در فضای منطقی انجام شود.

وی تأکید کرد: ساختار سازمان نظام پزشکی از نظر اداری کوچک است، من از پرداختن رسانه ها به این موضوع تعجب می کنم، این موضوع باید داخل سازمان حل شود؛ فکر نمی کنم به دلیل اعتراض پرسنل آنها را به کارگزینی فراخوانده باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: