کد خبر: ۳۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 04
وزیر بهداشت خبرداد:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول نظام سلامت از بخش درمان شروع شد و هدف از اجرای مرحله سوم این طرح علاوه بر عدالت در پرداخت ها، دسترسی آسان تر مردم به پزشکان متخصص است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه جمعه در نشست هیات رییسه دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، جیرفت، رفسنجان و بم و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: دولت یازدهم با حمایت مجلس یکی از اولویت های خود را در حوزه سلامت قرار داده است.

وی بیان کرد: این موضوع دستیابی به قله ای است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند اگر مردم مریض شدند دغدغه ای جزء بیماری خود نداشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام اسلامت گفت: کارهای خوبی در این مدت انجام شده است و هم اکنون کمتر شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت داریم که خدمات اولیه بهداشت و درمانی را نداشته باشد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اولویت ما پیشگیری و حوزه بهداشت است که بخش عمده بهداشت هم فرهنگ است و نتایج آن با گذر زمان بدست می آید.

وی با تاکید بر آموزش گفت: آموزش در دو دهه گذشته آسیب دیده زیرا فقط به سمت چند رشته تخصصی رفتند و این امر موجب شد تا در دیگر رشته ها سلامت مردم آسیب ببیند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: علاوه بر این اخلاق هم بی نصیب نبود و شاهد رفتارهایی هستیم که زیبنده جامعه پزشکی نیست، البته نمی توان همه تقصیر را به گردن پزشکان انداخت، بخش عمده ای از آنها در این مسیر به دلیل کم توجهی مظلوم ماندند.

وی گفت: در حوزه سلامت آنچه مربوط به نظام است دولت و مجلس با یک تصمیم سخت آن را عملیاتی کرده اند و بخش دیگر هم مربوط به جامعه پزشکی است که باید رعایت کنند و نظارت فعال ما هم در این بخش از نیمه آبان صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: انجمن های علمی، نظام پزشکی و دستگاه های نظارتی از جمله وزارت بهداشت باید همت کنند تا گام سوم را به پیش ببریم و قدم های بعدی را محکم برداریم زیرا این مقدمه ای واقعی برای تحول اساسی در حوزه نظام سلامت است .

وزیر بهداشت ادامه داد: هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در یک سال گذشته خدمات ارزشمندی را آغاز کرده که برخی از آنها به نتیجه رسیده و برخی هم در آینده به اتمام می رسد.

وی گفت: با توجه به پهناوری استان کرمان نیاز است یک بازده زمانی دو تا سه روز را برای بررسی مشکلات آن تعیین کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: استان کرمان برخلاف تصور ما یکی از مناطق محروم کشور است که دولت و وزارت بهداشت توجه خاصی به این مناطق دارد.

وی اظهار کرد: البته در سایر شهرستان های استان نیز باید به نحوی رفتار کنیم که نیاز مراجعه مردم به مرکز استان کمتر باشد بنابراین با حمایت استاندار کرمان سعی می کنیم بیمارستان جدید شهید باهنر کرمان را در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به نقش سرمایه گذاران و استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت تصریح کرد: باید مناطق جنوب و شرق کرمان جزء اهداف اولیه باشد و جایی که سرمایه گذاران کمتر می روند، دولت ورود کند و در مرکز استان از سرمایه گذاری استقبال می کنیم .

وزیر بهداشت گفت: باید توجه داشته باشیم که استقبال دولت در این حوزه با رعایت منافع مردم است و در واگذاری مجوزها حقوق مردم را رعایت کنیم که در اینجا مدل های مختلف تعریف شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون برای ساخت 120 بیمارستان توسط بخش خصوصی قرارداد بسته شده است که می توان در استان کرمان هم ساخت یک بیمارستان یکهزار تختخوابی یا 800 تختخوابی را احداث کرد و بین 70 تا 75 درصد خدمات ارائه شده در این بیمارستان ها بر پایه دولتی و 25 درصد خدمالت دهی هم بر پایه بیمه های تکمیلی ارائه شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: انتظار داریم استاندار کرمان کمک کند و سرمایه گذاران در کنار سایر بخش ها در حوزه سلامت به کمک دولت و مردم بیایند و از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کنیم زیرا این کارها عام المنفعه و ماندگار است .

وی تاکید کرد: با توجه به همتی که در استان کرمان وجود دارد و پزشکان جوان و خوش فکر این دانشگاه می توانند در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به صورت آزمایشی در کشور همه اختیارات ستاد را به دانشگاه واگذار کنند و برای آن یک هیات امنای قوی تشکیل تا از مرکز مستقل شود.

وی گفت: در مورد دانشگاه بم، رفسجان و جیرفت هم باید بگوییم که بهره مندی همیشه در جدایی نیست و به نظر من با توجه به استقلال این دانشگاه ها از دانشگاه کرمان رشد نسبی آنها در گرو همدلی و همکاری است زیرا بدون حمایت دانشگاه علوم پزشکی کرمان نمی توانید همه مشکلات حوزه خود را حل کنید.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: از این فرصتی که ما فراهم کرده ایم برای تامین نیروی انسانی بومی استفاده کنید و می توانید با رعایت اعتدال و در قالب قراردادهای 10 تا 15 ساله در تخصص هایی که کمبود دارید نیروی انسانی خود را تامین کنید و باید طوری عمل شود که حق فردی ضایع نشود.

وزیر بهداشت شامگاه جمعه وارد کرمان شد و پس از بازدید از مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان برای افتتاح چند طرح به رفسنجان می رود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: