کد خبر: ۳۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 02
شفا آنلاین:وزیر سابق بهداشت گفت: با وجود اینکه منابع و نیروی انسانی خوبی وجود دارد اما نظرات فردی و چندسلیقگی مشکل اجرای تصمیمات و نظارت بر نقشه ‌راه است

به گزارش شفا آنلاین- حسن طریقت منفرد در نشست تدوین نقشه راه سلامت ایران در فرهنگستان علوم پزشکی گفت: برای تحقق اهداف نظام سلامت، موانع جدی وجود دارد که مهم‌ترین بخش، نیروی انسانی است. البته به همت مردم و حاکمیت، وضع‌مان نسبتاً مطلوب است و از نظر امکانات و تجهیزات زحمات زیادی کشیده شده و موقعیتی که در این حوزه داریم قابل مقایسه با سایر بخش‌ها نیست.

وی افزود: مشکل این است پیگیری مواضع و نظرات فردی و سلیقگی است که ساختار فعلی ما این اجازه را می‌دهد به لحاظ امکانات همه تصمیمات و نظارت‌ها در یکجا متمرکز شود.

طریقت منفرد گفت: وقتی کسی در رأس می‌نشیند و تفکرات منسجم و غیر منسجم دارد می‌تواند به اصول عمل کند در این زمینه اسناد بالادستی و قانون خوبی هم وجود دارد.

وزیر سابق بهداشت ادامه داد:‌ بنابراین برای تدوین نقشه راه سلامت اگر از ابتدا کار را آغاز کنیم، جواب نمی‌دهد بلکه پیشنهاد می‌دهم یک یا چند اصل را در اولویت جدی قرار دهیم تا اجرا و نظارت هم به خوبی انجام شود.

وی گفت: هر وزیری که می‌آید تعهد می‌کند که قانون را اجرا می‌کند بنابراین اگر فعالیت‌ها متمرکز شود بر موارد اضطراری و بحران‌زا، و آن را تبدیل به مطالبه مردم کنیم می‌توانیم مورد به مورد، آن را اجرا کنیم.

وی گفت:‌ بنابراین اگر نهادهای آموزشی این مسئله را سرلوحه خود قرار دهند سریع‌تر به نتیجه می‌رسیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: