کد خبر: ۳۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
رییس مرکز پژوهش های مجلس:
شفا آنلاین-رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: ما هنوز مدل مشخصی برای نشاط در جامعه نداریم و باید روی آن فکر جدی شود چرا که جامعه ما از نظر نشاط دچار خلل است.
به گزارش شفا آنلاین،کاظم جلالی روز چهارشنبه در دومین کنگره بین المللی اضطراب افزود: ما برای برگزاری عزاداری هایمان برای بزرگان دینی، ائمه و حتی عزاداری شخصی سبک مشخصی داریم اما در بحث نشاط دارای هیچ سبک مشخصی نیستیم.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط دنیا با اندک اندوخته ها به لحاظ روحی و روانی، نشاط را وارد زندگی خود کرده اند اما چنین چیزی را نمی بینیم و باید برای آن فکر جدی کرد.

وی اضافه کرد: ما مسیر درستی برای مبارزه با خشم، اضطراب و استرس در جامعه انتخاب نکرده ایم که باید با مشاوره و روان درمانی این مسیر درست را به همگان نشان دهیم.

جلالی سلامت روانی را یکی از نیازهای اساسی در جامعه دانست و گفت: روانشناسی باید در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وارد شود چرا که اگر هر کدام از اینها دچار روان پریشی باشند جامعه با چالش روبه رو می شود.

وی به سیاست های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب نیز رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، ارتقای شاخص های سلامت روانی، ارتقای سلامت جامعه و تحکیم بنیان خانواده را از سیاست های کلی سلامت عنوان کرده و آنها را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: تدوین نظام روانشناسی یکی از گام های اساسی ما برای مقابله با اضطراب است اما باید گام های تکمیل تری برداریم که در این زمینه همکاری بین سازمان پژوهش های مجلس و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برای کاهش اضطراب و افسردگی می تواند موثر باشد تا بتوانیم جامعه ای سالم و بانشاط داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار