کد خبر: ۳۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
شفاآنلاین-آنتی اکسیدان‌ها این قابلیت را دارند که با تحریک مواد اکسیدان تاثیر منفی آنها را خنثی کنند. یکی از مشکلاتی که با وجود مواد اکسیدان و مضر در بدن تشدید می شود، کم خونی است که با مصرف سبزیجاتی مثل سبزی شاهی به میزان زیادی می‌توان این نوع کم خونی‌ها را کاهش داد.

به گزارش شفا آنلاین،بعضی سبزی‌ها خواص درمانی برای بیماری های خاصی دارند که مزیت استفاده از آنها را بیشتر می کند. محمدباقر مینائی متخصص طب سنتی  گفت: اکثر سبزیجات دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

آنتی اکسیدان‌ها این قابلیت را دارند که با تحریک مواد اکسیدان تاثیر منفی آنها را خنثی کنند. یکی از مشکلاتی که با وجود مواد اکسیدان و مضر در بدن تشدید می شود، کم خونی است که با مصرف سبزیجاتی مثل سبزی شاهی به میزان زیادی می‌توان این نوع کم خونی‌ها را کاهش داد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: از دیگر بیماری‌هایی که در طب سنتی و با مصرف داروهای سنتی به خوبی قابل کنترل است، بیماری آسم یا تنگی نفس و در اصطلاح طب سنتی بیماری ربو است. استفاده از گیاه بابونه به صورت دمنوش و استنشاق بخار دم کرده بابونه، بسیار در باز شدن مجاری تنفسی و کاهش علائم آسم موثر است.

مینائی افزود: نعناع و یا سوسن با هم خاصیت بازکنندگی مجاری تنفسی را دارد. استفاده از شربت نعناع و دمنوش نعناع می‌تواند بیماری گوارشی را باز کند، ضمن اینکه استنشاق بخار دم کرده نعناع هم موجب کاهش اثرات آسم و تنگی نفس می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: