کد خبر: ۳۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
شفاآنلاین-دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران امروز دوشنبه هفتم مهرماه به همت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ریاست جمهوری در مصلی نماز جمعه به مدت سه روزبرپا شد.
به گزارش شفا آنلاین،این جشنواره و نمایشگاه ملی یکی از نمایشگاه های بزرگ و موثر حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران به حساب می آید .

در این نمایشگاه 330 شرکت و 88 مرکز دولتی و 30 فن بازار در کنار نشست های آموزشی و کارگاه های تخصصی برپا خواهد.

در دومین نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران بیش از 2100 محصول دانش بنیان در این حوزه در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است.

ارتقای سطح عمومی در زمینه شناسایی، اهلی کردن، کشت، تولید واستخراج مواد موثره و همچنین فرآوری های پس ازتولید و بسته بندی گیاهان دارویی، فرهنگ سازی و به کارگیری آموزه های طب سنتی درفرآیند تولید، توزیع و مصرف فرآورده های سالم، طبیعی و ارگانیک و ارتقای سطح آگاهی عمومی در زمینه مصرف صحیح گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.

در مدت زمان برپایی این جشنواره ، نقش صنعت گیاهان دارویی درتوسعه کشور با استفاده از روش های نوین و آخرین دستاوردها و پیشرفت های حاصله در زمینه گیاهان دارویی و سایرفرآورده های طبیعی ، فرصت های نوین اشتغال زایی و کارآفرینی، انواع افزودنی های مجاز، عرقیات، عطریات، اسانس های گیاهی و محصولات آرایشی و بهداشتی ، آفت کش های طبیعی ، فرآورده های مکمل و طبیعی و کاربرد صحیح آن در ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه در این نمایشگاه معرفی می شود.

در این جشنواره به منظور احیای میراث مکتوب طب سنتی ایران، رونمایی از ترجمه دو جلد از 23 جلد کتاب خطی الحاوی دانشمند ایرانی محمد زکریای رازی و هشت جلد کتاب قانون اثر به جا مانده از دانشمند فرهیخته ایرانی ابو علی سینا انجام خواهد شد.

دراین جشنواره برگزاری 18کارگاه آموزشی با کمک محققین ودانشگاهیان برای آشنایی اقشارمختلف جامعه پیش بینی شده است.

در این نمایشگاه فن بازارهایی طراحی شده است تا کارآفرینان و صنعتگران با کسانی که صاحب ایده هستند وارد مذاکره شوند و در صورت تمایل تفاهم نامه های همکاری امضا کنند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران در روزهای 21 تا 24 خرداد 91 برگزار شد.

دومین دوره این جشنواره ازامروزهفتم تا دهم مهرماه سال جاری درمصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برپا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: