کد خبر: ۳۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 27
شفاآنلاين -مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که از هر دو نفر ایرانی یک نفر چاق و یک نفر دچار اضافه وزن است، گفت: باید از دوران ابتدایی با آموزش به دانش آموزان از مسأله چاقی جلوگیری کنیم.

به گزارش شفاآنلاين ؛حسن ضیاءالدینی، مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اين خبر با بیان این که وسایل شخصی تنها توسط خود دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد، اظهارکرد: اگر دانش آموزی مشکل یا بیماری خاصی همچون دیابت و ... دارد، حتماً به مدیر مدرسه اطلاع رسانی شود. اگر دانش آموزشی سرماخوردگی و بیماری های منتقله دارد با آگاهی مدیر مدرسه در مدرسه حضور پیدا نکند تا به دیگر دانش آموزان سرایت نکند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مصرف صبحانه افزود: والدین دانش آموزان را به خوردن صبحانه تشویق کنند؛ چرا که خوردن صبحانه باعث افزایش یادگیری آن ها می شود و از چاقی دانش آموزان جلوگیری می کند. در حال حاضر از هر دو نفر ایرانی یک نفر چاق و یک نفر دیگر اضافه وزن دارد. از همین رو باید از دوران ابتدایی با آموزش به دانش آموزان از مسأله چاقی آن ها جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول با بیان این که والدین شام را در اوایل شب میل کنند، اظهارکرد: دانش آموزان قبل از ساعت 9 شب بخوابند تا صبح زود بیدار شوند. همچنین خوردن دو میان وعده را نیز فراموش نکنند تا دچار مشکلات یادگیری نشوند. همچنین باید از مصرف سوسیس و کالباس در این دوره سنی پرهیز کنند، چرا که مصرف این گونه مواد سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد. از این رو فروش این گونه مواد در بوفه مدارس نیز ممنوع است. در این خصوص تیم های نظارتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بوفه مدارس بازدید خواهند کرد.

مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به نقش مهم والدین در کاهش آسیب های اجتماعی به راديو سلامت اظهارکرد: یکی از برنامه های این وزارتخانه آموزش و اطلاع رسانی به والدین از طریق ارائه جزوات آموزشی در جلسات اولیاء و مربیان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: