کد خبر: ۳۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 27
شفاآنلاين -کارشناسان بخش بهداشت 16 کشور اروپایی از دولت های خود خواستند تا منابع مادی و انسانی را برای مبارزه با همه گیری ابولا در غرب آفریقا که اکنون جهان را تهدید می کند ، به طور گسترده افزایش دهند.
به گزارش شفاآنلاين، 44 دست اندرکار و دانشگاهی بخش بهداشت در نامه سرگشاده ای که در روزنامه پزشکی لانست منتشر شد، نوشتند کشورهای اروپایی باید فورا کارکنان آموزش دیده پزشکی ، آزمایشگاه های سیار ،‌ لباس های محافظتی ، مواد ضد عفونی کننده و تجهیزات پایه مانند ژنراتور برق ارسال کنند.
آنان در نامه سرگشاده خود خاطر نشان کردند :« پس از ماه ها بی تحرکی و سهل انگاری جامعه بین المللی ، همه گیری ابولا در غرب آفریقا شدت یافته است.»
این افراد در نامه سرگشاده خود افزودند:« امروز، این ویروس نه فقط تهدیدی برای کشورهایی است که در آنها این همه گیری به صورت گسترده ای حضور دارد بلکه تهدیدی برای کل جهان محسوب می شود».
کارشناسان بخش بهداشت 16 کشور اروپایی در این نامه نوشتند:« ما از دولت های خود می خواهیم همه منابع ممکن را برای کمک به غرب آفریقا برای فایق آمدن بر این همه گیری وحشتناک بسیج کنند.»
بر اساس آمار سازمان جهانی بهدشت در 21 سپتامبر ، ابولا تاکنون جان 2917 تن را از مجموع 6263 فرد آلوده ای که در غرب آفریقا و اساسا در گینه و سیرالئون به ثبت رسیده، گرفته است .
این کارشناسان از بلژیک ، ‌دانمارک ، فرانسه ، آلمان ، مجارستان ، ایرلند ، ایتالیا ، هلند ، لهستان ، پرتغال ، صربستان ، اسپانیا ، سوئد ، سوییس و انگلیس فرضیه های ممکن بسیاری را مطرح کردند.
این کارشناسان از دولت ها خواستند تا سازوکارهایی را ایجاد کنند که به دست اندرکاران بخش بهداشت عمومی امکان دهد به صورت داوطلبانه در زمان مرخصی موقت به جنگ با ابولا بروند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ، آنان همچنین به نیازهای فوری برای نظارت و تشخیص ، ارتباطات سیار یا همچنین آب پاک ، صابون ، آب ژاول و سوخت اشاره کردند.
این کارشناسان بخش بهداشت اعلام کردند دولت های اروپایی باید شرکت های خصوصی را به تسهیل تردد در مناطق آسیب دیده ، بسیج امکانات حمل و نقل نظامی و غیر نظامی برای ارسال مواد غذایی و تجهیزات و نیز اعزام کارکنان به مناطق آسیب دیده ترغیب کنند.
این کارشناسان نوشتند همه گیری ابولا مشکل بهداشت عمومی عمده ای است . این بیماری در صورتی که مهار نشود می تواند به بحران ژئوپولیتیک تبدیل شود.
سازمان جهانی بهداشت ، سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز و مراکز آمریکایی کنترل بیماری ها ، چین و اتحادیه آفریقا پیش از این صدها دست اندر کار بخش بهداشت را به منطقه اعزام کرده اند.
سازمان ملل متحد منابع لازم را برای ریشه کن کردن این بیماری را حدود یک میلیارد دلار در دوره ای شش ماهه برآورد می کند.
در روزهای اخیر ، شمار زیادی از کشورها و نهادها وعده های کمک داده اند که از آن جمله می توان به بانک جهانی ( 400 میلیون دلار )، فرانسه ( 70 میلیون یورو) یا اتحادیه اروپا ( 150 میلیون یورو ) به علاوه 78 میلیون یورو تعهدات جداگانه کشورهای عضو اشاره کرد.
پاریس و برلین همچنین درباره برقراری پل هوایی برای انتقال کمک به توافق رسیده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: