کد خبر: ۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 26
شفا آنلاين-رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: برآورد می شود سالانه 800 میلیارد تومان در کشور صرف هزینه های داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانی می شود که هزینه های کمر شکنی برای بخش سلامت و بیماران است.

به گزارش شفا آنلاين، دکتر علی اصغر پیوندی در مراسم افتتاح بخش شیمی درمانی مرکز پزشکی امام حسین(ع) که روز گذشته در آمفی تئاتر این مرکز درمانی برگزار شد، با اشاره به مشکلات و چالشهای نظام سلامت خواستار مشارکت خیرین و نیکوکاران در کاهش دغدغه های نظام سلامت و دانشگاه شد و همکاری در کارهای خیر را از سنن حسنه برشمرد که درتاریخ و فرهنگ و شریعت ما از قدیم الایام وجود داشته و در سالهای اخیر توجه بیشتری نسبت به حوزه بهداشت و درمان معطوف داشته  است.

وی گفت: ما به تنهایی و فقط با اتکا به اعتبارات دولتی نخواهیم توانست مشکلات نظام سلامت را رفع کرده و خدمتی در شان مردم ارایه دهیم بنابراین از بخش خصوصی ، خیرین ، نیکوکاران و... می خواهیم در این زمینه ما را یاری دهند تا انشاءالله با گسترش این همکاریها در تمام بیمارستانها شاهد رفع مشکلات و ارایه خدمات بهینه به بیماران باشیم.

پیوندی در ادامه اظهار داشت: برآورد می شود سالانه 800 میلیارد تومان در کشور صرف هزینه های داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانی می شود که هزینه های کمر شکنی برای بخش سلامت و بیماران می باشد.  باید راهکارهای مناسبی برای افزایش طول عمر باکیفیت، افزایش نشاط و شادابی بیماران سرطانی و خانواده های آنان در نظر بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به شروع تدوین دستورالعمل های تجویز داروهای شیمی درمانی در وزارت بهداشت بر لزوم تعریف  شاخصهای دارویی در درمان سرطان و تجویز داروهای شیمی درمانی تاکید کرد تا ضمن تجویز منطقی داروها و کاهش بار مربوط به هزینه های درمان، بهترین خدمات درمانی  به بیماران ارایه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، این برنامه را سبب کاهش دغدغه های مردم و نظام سلامت ، ارایه خدمات مطلوبتر و افزایش رضایتمندی مردم دانست و در ادامه  افزود: بیشترین هزینه دولتها همواره در حوزه بهداشت و درمان است و در کشور ما نیز خوشبختانه با دیدگاه مثبت و متعالی مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مسوولان نظام سلامت توجه همه دست اندرکاران به این مقوله جلب شده است که این موضوع را در سال 1393 به فال نیک می گیریم.



مهر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: