کد خبر: ۳۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 28
رئیس انجمن سلامت خانواده ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن سلامت خانواده ایران گفت: انزال پس گرد به عنوان یکی از اختلالات جنسی مردان شیوع بالایی دارد. به گونه ای که در 80 درصد موارد مبتلایان به بزرگی خوش خیم پروستات پس از عمل جراحی به این مشکل دچار می شوند.
دکتر محمدرضا صفری نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: انزال پس گرد یعنی این که بعد از اتمام یک رابطه جنسی ،مایع منی به جای خروج به عقب رفته، وارد مثانه و با ادرار می شود.

به گفته وی اگر برای مردی باروری مهم باشد؛ اختلال انزال پس گرد مشکل ایجاد می کند زیرا به تبع عدم خروج مایع منی؛ اسپرم هم خارج نمی شود.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار خاطرنشان کرد: در واقع علت این که بیماران مبتلا به بزرگی خوش خیم پروستات بعد از عمل جراحی تا 80 درصد دچار انزال پس گرد می شوند به آسیب دیدن گردن مثانه حین عمل جراحی بر می گردد. زیرا برای انزال رو به جلو گردن مثانه باید سالم و مسدود باشد.

وی هشدار داد: هر عاملی نظیر دیابت، ام اس، ضایعات نخاعی بر اثر تصادف و عمل جراحی و مصرف برخی از داروهای روانپزشکی که سبب ایجاد مشکل در سیستم عصب رسانی دستگاه تناسلی شود در نهایت منجر به انزال پس گرد خواهد شد.

صفری نژاد به شفا آنلاین گفت: مردان مبتلا به این اختلال برای درمان نیارمند یک بررسی کامل و دقیق هستند.حال آنکه مـتأسفانه برای این بیماری درمان جراحی وجود ندارد.

به گفته وی اگر علت بروز این اختلال ناشی از بیماری باشد به طور معمول برای آن درمان قطعی وجود ندارد. پس باید روند دارو درمانی آغاز شود و در صورت عدم جواب دهی، با روش هایی مخصوص، اسپرم را از داخل مثانه بیرون آورد.ضمن اینکه با لقاح مصنوعی به زوج ها برای صاحب فرزند شدن نیز می توان کمک کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: برای تشخیص انزال پس گرد از اقدامات پاراکلینیکی نظیر گرفتن نوار مثانه، ام آر آی از شکم و لگن و سی تی اسکن نیز استفاده می شود.

وی شیوع این بیماری را بیشتر در دهه های سوم یا چهارم زندگی مردان دانست و گفت: حال آن که میزان شیوع آن در کل جمعیت مردان 1 درصد است.

عضو انجمن ارولوژی ایران تأکید کرد: اختلال روند پس گرد در مسائل زناشویی زوجین مشکل ایجاد نمی کند اما مرد از نظر روانی فکر می کند که در رابطه جنسی دارای مشکل است، اما در روند بچه دار شدن مشکل ایجاد می کند و از این جهت نیازمند بررسی و درمان می باشد.

وی در پایان توصیه کرد: مبتلایان به این اختلال از خود درمانی و تهیه دارو بدون تجویز پزشک خودداری نمایند؛ برای درمان انزال پس گرد دارو درمانی بسیار مناسب و کارساز است اما به شرط این که دارو و درمان با صلاح دید پزشک .تجویز و مصرف شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: