کد خبر: ۳۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 24
شفاآنلاین-برای درمان گریه زیاد، بی‌خوابی و گوش درد کودکان از نگاه طب سنتی تدابیری وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین،برای رفع گریه زیاد و بی خوابی کودکان تدابیری از دیدگاه طب سنتی وجود دارد که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد.

در کودکان شیرخوار گرسنگی می تواند عامل گریه زیاد باشد که با برطرف کردن آن گریه تسکین می‌یابد. خواباندن در گهواره و لالایی خواندن آرام،  بر طرف کردن یبوست و حفظ لینت طبع کودک مفید است.

برای رفع بی خوابی کودکان با روغن بنفشه مقعد کودک را روزی چند بار چرب کنند (در خواب آوردن برای کودک بی همتا است).  در کیسه ای پارچه‌ای مقداری تخم خشخاش، تخم کاهو و تخم کدو ساییده شده را که کمی با آب تر کرده اند، بپیچند و ملاج و کف دست و پای کودک را با آن بمالند که برای خواب کودک مفید است.

برای رفع درد گوش نیز تدابیری وجود دارد؛ اولین اقدام درمانی در بیماری‌های گوش چه در اطفال و چه در بزرگسالان، این است که قبل از تجویز هر داروی مخصوص گوش ابتدا باید بدن را از اخلاط و مواد نامناسب پاکسازی کرد و برای فرد لینت طبع ایجاد کرد. پس از پاکسازی بدن باید مغز را تقویت کرد تا مواد زاید را مجددا قبول نکند.

اگر طفل شیرخوار است باید بدن مادر را از مواد زاید پاکسازی کرده و تغذیه او را اصلاح کرد تا کیفیت شیر ارتقا یابد.

  برای تقویت مغز می‌توان از حریره بادام در کودکان استفاده کرد به این شکل که هر 3-2 ساعت یک قاشق از آن به کودک داده شود. روغن مالی پشت گوش و پشت گردن هر 3 ساعت یکبار با مخلوط روغن زیتون و روغن کنجد به نسبت 1 به 2 برای رفع گوش درد مفید است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: