کد خبر: ۳۵۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 14
تنهایی برای سلامت شناختی بسیار مهم است، زیرا تنهایی منجر به ایجاد زوال عقل، زوال عقل عروقی، بیماری آلزایمر و اختلالات شناختی عمومی‌تر می‌شود

شفاآنلاین:سلامتیک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تنهایی مداوم با افزایش سن بر مغز افراد تأثیر می‌گذارد و به طور قابل‌توجهی احتمال ابتلا به زوال عقل را در افراد افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین: در این مطالعه به بررسی گزارش‌های در مورد تنهایی و سلامت عصبی بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر در سراسر جهان پرداخته شده است.

این مطالعه نشان داد که تنهایی با افزایش ۳۱ درصدی احتمال ابتلای فرد به هر نوع زوال عقل مرتبط است. تنهایی همچنین احتمال اختلال شناختی را در افراد ۱۵ درصد افزایش داد.

به گفته دکتر «پاراییس سولبهاین»، از دانشگاه لیمریک در ایرلند و یکی از نویسندگان این مطالعه، «این موارد یافته‌های بسیار مهمی هستند و نشان می‌دهند که تنهایی یک عامل خطر بسیار مهم در ایجاد زوال عقل در آینده است.»

در سال ۲۰۲۳، جراح عمومی ایالات متحده، دکتر «ویوک مورتی»، گزارشی در مورد تنهایی و انزوا در میان آمریکایی‌ها منتشر کرد و آن را یک "اپیدمی" نامید. اثرات تنهایی بر سلامت جسمی و روانی به خوبی شناخته شده است.

سولبهاین خاطرنشان کرد: «تحقیق ما نشان می‌دهد که تنهایی به طرق مختلف بر سلامت، از جمله طول عمر ما تأثیر می‌گذارد.»

او توضیح داد: «تنهایی برای سلامت شناختی بسیار مهم است، زیرا تنهایی منجر به ایجاد زوال عقل، زوال عقل عروقی، بیماری آلزایمر و اختلالات شناختی عمومی‌تر می‌شود.»

وی تاکید کرد: «تنهایی یک عامل خطر است که می‌توان آن را تغییر داد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: