کد خبر: ۳۵۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 14
مصرف برخی غذاها، موجب افزایش قدرت عضلات و بهبود سلامت کمر می‌شوند. از طرف دیگر حذف کردن غذاهای مضر نیز می‌تواند به کاهش درد و ناراحتی شما در ناحیه کمر کمک کند.
شفاآنلاین:سلامت>ماهی، روغن ماهی، آجیل و دانه‌های خوراکی مثل بادام و گردو و بادام‌زمینی، سویا و سایر حبوبات، سیب‌زمینی و غذاهای تهیه شده از جو برای کاهش کمردرد و درد دیسک کمر مفید هستند.

به گزارش شفا آنلاین:مغزها و دانه‌ها منابع عالی دیگری از پروتئین هستند. روغن این مغزها و دانه‌ها مانند روغن ماهی، محتوی اسیدهای چرب ضروری است و بدن انسان قابلیت تبدیل آن‌ها به موادی به نام پروستاگلندین های نوع 1 و 3 را دارد. این مواد از منابع گیاهی هم مشتق می شوند.

بادام، بادام‌زمینی و گردو هم بسیار مفید می‌باشند؛ زیرا محتوی منیزیم هستند و منیزیم نه‌تنها در ساختمان استخوان‌ها و غضروف‌ها به کار می رود، بلکه در نگهداری کشش عضلات هم موثر هستند. کمردرد اغلب نتیجه کشش ضعیف عضلات شکمی است.

برای پیشگیری از درد دیسک کمر برنامه غذایی روزانه ما باید از نظر میوه‌ها، سبزیجات خام و غلات سبوس‌دار کامل باشد تا مواد مغذی لازم را برای نگهداری استخوان‌ها، سیستم عصبی و عضلانی که تقویت کننده قسمت پشتی بدن است، تأمین نماید.

نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی جهت تغذیه کل بدن حیاتی می‌باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: