کد خبر: ۳۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 23
شفاآنلاین-رئیس انجمن جراحان گوش ،گلو، بینی و سروگردن ایران گفت: تومورها شایع‌ترین بیماری‌های گوش و حلق و بینی هستند که در چند سال اخیر دلیل عمده مراجعه مردم به مراکز درمانی کشور بوده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر خرسندی با اشاره به این مطلب و اهمیت موضوع به "برگزاری کنگره سراسری و بین‌المللی گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران" اشاره کرد و افزود : هدف اصلی در این کنگره عرضه تحقیقات و تجربیات اساتید و متخصصان برجسته از ایران و چند کشور بزرگ دنیا بوده است.

وی شایعترین بیماری‌های گوش و حلق و بینی را انواع تومورها عنوان و تصریح کرد: تومورهای سروگردن، حنجره، غدد لنفاوی از شایع‌ترین بیماری‌های گوش و حلق و بینی هستند که در چند سال اخیر دلیل عمده مراجعه مردم به مراکز تخصصی پایتخت و سایر مراکز استان های کشور بوده است.

خرسندی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر برخلاف بیماری‌های عفونت گوش و عوارض ناشی از آن، شاهد افزایش بی‌سابقه ‌ی هریک از بیماری ‌های نامبرده هستیم.

رئیس انجمن علمی جراحان گوش ،گلو، بینی وسروگردن ایران عدم رعایت بهداشت، غفلت افراد در خصوص راه‌های پیشگیری از عفونت و درمان‎های نامناسب را از مهمترین دلایل ایجاد عفونت‌های گوش و حلق و بینی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با وجود کنترل و درمان های به جا و مناسب در سراسر کشور، کمتر فردی مبتلا به این عمل و متعاقبا عمل جراحی شده است.

خرسندی با تاکید بر گسترش شهری شدن و به همان نسبت افزایش بیماری های سرطانی خاطرنشان کرد: متاسفانه روز به روز شاهد گسترش مصرف مواد سرطان‌زا از قبیل فست فودها، ومواد نگهدارنده به غذاها هستیم.

وی با ابراز تاسف از تمایل بیش از حد جوانان به کشیدن قلیان و سیگار و مد شدن آن در سبک زندگی گفت: این امر باعث شده تا سرطان‌های ناشی از این نوع دخانیات از جمله حنجره، دهان و زبان بیش از سایر انواع سرطان شایع باشد.

خرسندی با اشاره به برگزاری" چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن گوش ،گلو، بینی وسروگردن ایران بیان کرد: هدف اصلی چهاردهمین کنگره‌ اطلاع از آخرین اطلاعات پزشکی دنیا و انتقال تجربیات بوده و سعی شده تا بیشتر بیماری‌هایی که در کشور اپیدمی و پزشکان ایرانی درگیرش هستند، بررسی شود.

رئیس انجمن جراحان گوش ،گلو، بینی و سروگردن ایران با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: از آنجایی که تشخیص نوع و طول مدت و از آن مهمتر پیشگیری، یکی از مسائل حائز اهمیت در بیماری‌های گوش و حلق و بینی است، به همین خاطر بیشتر مباحث و سخنرانی‌ها حول این موضوع خواهد چرخید.

خرسندی درپاسخ به این سوال که " تکنیک های جدید ارائه شده از سوی پزشکان ایرانی برای عرضه در این همایش وجود دارد یا خیر؟" گفت: خوشبختانه رشته‌ی گوش و حلق و بینی یکی از معدود رشته‌هایی است که پا به پای دنیا در حال پیشرفت است و کاری نیست که در اروپا شدنی باشد ولی در کشور انجام نگیرد ؛ به طوریکه برخلاف گذشته در برخی از تکنیک‌های پزشکی از سایر کشورها جلوتر بوده و حتی کمتر شاهد اعزام بیماری به خارج از کشور برای درمان هستیم.

رئیس انجمن علمی جراحان گوش ،گلو، بینی وسروگردن ایران تصریح کرد: خوشبختانه در10 سال اخیر روش‌های پیشگیری در کشور بسیار پیشرفت کرده و در این کنگره پزشکان و متخصصان به بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین پیشرفت ها و تکنیک های جراحی صورت گرفته بپردازند.

برچسب ها: تومور ، بیماری ، مراجعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: