کد خبر: ۳۵۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 09
فوق تخصص اورولوژی، بر اهمیت توسعه مراکز یک روزه در جهت کاستن از هزینه‌های بیمارستانی در کشور تاکید کرد.

شفاآنلاین:سلامت>فوق تخصص اورولوژی،گفت: ایده تأسیس مراکز یک روزه به منظور کاستن از هزینه‌های نظام سلامت، در کنگره تجهیزات بیمارستانی مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین:مهری مهراد با اشاره به وجود  تنها مرکز یک روزه در کشور برای بیماری‌های اورولوژی، افزود: این ایده و تفکر می‌تواند برای سایر بیماری‌ها مورد توجه قرار بگیرد و توسعه بیاید.

مهراد با اشاره به هزینه سنگین احداث تخت‌های بیمارستانی، گفت: احداث و راه اندازی هر تخت بیمارستانی حدود ۶ تا ۸ میلیارد تومان هزینه می‌برد. لذا، بهتر است که بیماران را در مراکز یک روزه تحت مداوا و درمان قرار دهیم.

وی، این ایده را برای کاهش هزینه‌های نظام سلامت کشور مفید دانست و افزود: راه اندازی این قبیل مراکز، به اقتصاد سلامت کمک می‌کند.

مهراد با اشاره به وجود برنامه‌های چکاب در تنها مرکز یک روزه بیماری‌های اورولوژی، گفت: در این مرکز امکان انجام آزمایش و سونوگرافی و…، برای بیمار فراهم است و ما مس توانیم نقشه راه درمان را در اختیار بیمار قرار دهیم.

وی در همین زمینه توضیح داد: وقتی بیمار در مرکز یک روزه تحت معاینه و چکاب قرار گرفت، مشخص می‌شود به بستری در بیمارستان نیاز دارد و یا اینکه درمان او به شکل سرپایی خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: