کد خبر: ۳۵۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 08
در معاشقه و پیش‌نوازی قبل از رابطه جنسی کوتاهی نکنید. آن دقایقی که صرف لمس کردن و بوسیدن همسرتان می‌کنید، به تحریک شما کمک می‌کند و رابطه جنسی لذت‌بخش‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورد.

شفاآنلاین:سلامت>رابطه جنسی خوب نه تنها به صمیمیت زوجین کمک می‌کند؛ بلکه خلق و خو را بهبود می‌بخشد، استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد و عزت نفس را تقویت می‌کند. با این حال، برای داشتن یک تجربه جنسی لذت‌بخش باید با چند نکته ساده اما مهم آشنا باشید.

۱. با شریک زندگی خود صحبت کنید

به گزارش شفا آنلاین:این سوال که چگونه سکس کنیم و از آن لذت ببریم، از سوی بسیاری از زوجین مطرح می‌شود. در پاسخ باید بگوییم زوج‌هایی که درباره خواسته‌های خود با یکدیگر صحبت می‌کنند، معمولا سکس خوب دارند.

به همسرتان بگویید که از انجام چه کارهایی لذت می‌برید و چه چیزی را دوست ندارید. به عنوان مثال، می‌توانید نظر خود را در مورد رابطه مقعدی و رابطه در بارداری با همسرتان به اشتراک بگذارید. اگر خیلی خجالتی هستید و نمی‌توانید افکار خود را با صدای بلند بیان کنید، آن‌ها را در یک دفترچه بنویسید تا همسرتان بخواند.

۲. برنامه‌ریزی کنید

رابطه جنسی برنامه‌ریزی‌شده ممکن است خیلی لذت‌بخش به نظر نرسد. اما گاهی‌اوقات لازم است همان‌طور که برای سایر کارهای خود وقت تعیین می‌کنید، برای رابطه جنسی هم این کار را انجام دهید. چون در بعضی موارد احتمال دارد به دلیل مشغله کاری یا سایر مشکلات از آن صرف‌نظر کنید.

تعیین تاریخ به شما کمک می‌کند که برای برقراری رابطه جنسی آماده شوید و حتی منتظر آن باشید. بهتر است برای این کار زمان‌هایی را انتخاب کنید که می‌دانید خسته نیستید. به‌علاوه، به یاد داشته باشید که زمان پریود هم می‌تواند روی برنامه‌ریزی شما تاثیر بگذارد. چون نزديكی در زمان پریودی ممکن است همیشه توصیه نشود.

اگر در مورد اینکه رابطه جنسی چیست و چگونه می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد به راهنمایی نیاز دارید، از سکس‌تراپیست کمک بگیرید.

۳. تمرینات کگل را انجام دهید

کگل عضلات کف لگن را تقویت می‌کند، جریان خون را در اندام‌های تناسلی بهبود می‌بخشد و رسیدن به ارگاسم را آسان‌تر می‌کند. برای انجام این تمرینات ساده باید عضلاتی که برای ادرار کردن استفاده می‌کنید را سفت و شل کنید. کگل نه تنها در بعضی موارد باعث برطرف شدن علت کمردرد بعد از نزديكی در زنان می‌شود، بلکه در مردان هم می‌تواند به نعوظ بهتر و رسیدن به ارگاسم کمک کند.

۴. عجله نکنید

مهم نیست که چقدر مشغله کاری دارید، در هر صورت سکس عالی بخش مهمی از زندگی شما است که نباید برای انجام آن عجله کنید. در معاشقه و پیش‌نوازی قبل از رابطه جنسی کوتاهی نکنید. آن دقایقی که صرف لمس کردن و بوسیدن همسرتان می‌کنید، به تحریک شما کمک می‌کند و رابطه جنسی لذت‌بخش‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورد.

۵. از لوبریکانت استفاده کنید

بدن زنان به طور طبیعی مقداری لوبریکانت یا روان‌کننده می‌سازد، اما بعضی از افراد از کمبود آن رنج می‌برند. تغییرات هورمونی در دوران یائسگی می‌توانند باعث خشکی واژن شوند و رابطه جنسی را دردناک کنند. لوبریکانت‌ها محصولاتی هستند که خاصیت روان‌کنندگی دارند و از بروز درد در حین رابطه جنسی جلوگیری می‌کنند. بنابراین می‌توانند به داشتن سکس لذت بخش کمک کنند.

بیشتر بدانید:کاندوم خاردار چیست؟

۶. ورزش کنید

ورزش خلق و خوی افراد با انواع گرایش ها را بهبود می‌بخشد و عزت نفس‌ آن‌ها را افزایش می‌دهد. در نتیجه، باعث می‌شود فرد نسبت به خود احساس بهتری داشته باشد. در حال حاضر مشخص نیست که برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش به چه مقدار ورزش نیاز دارید. اما توصیه می‌شود در طول هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی داشته باشید و ۲ روز تمرین قدرتی انجام دهید.

یک مرد جوان که یک دمبل در دست دارد
ورزش خلق و خو را بهبود می‌بخشد و شما را برای رابطه جنسی آماده کند.

۷. مغز خود را تحریک کنید

رابطه جنسی به خصوص در زنان از ذهن شروع می‌شود. مغز در مقایسه با دستگاه تناسلی اندام جنسی قوی‌تری محسوب می‌شود، چون میل جنسی از آن منشاء می‌گیرد. بنابراین خیال‌پردازی قبل از سکس می‌تواند شما را برای انجام آن آماده کند. در نتیجه، از فواید رابطه جنسی بهره و لذت بیشتری خواهید برد.

۸. نفس عمیق بکشید

ذهن‌آگاهی به افزایش تمرکز بر احساسات لذت‌بخش جنسی کمک می‌کند که این می‌تواند به سکس با عشق و داشتن رابطه جنسی رضایت‌بخش‌ منجر شود. بنابراین قبل از اینکه در پایان یک روز پرمشغله به معاشقه با همسرتان بپردازید، چند لحظه از وقت‌ خود را به دم و بازدم عمیق اختصاص دهید تا آرام شوید.

۹. مثانه خود را خالی کنید

هیچ چیز ناخوشایندتر از این نیست که احساس کنید در تمام طول رابطه جنسی نیاز به ادرار کردن دارید. در حالی که ادرار کردن بلافاصله بعد از رابطه جنسی مهم است، انجام این کار قبل از رابطه جنسی هم اهمیت زیادی دارد.

۱۰. مسواک بزنید

مهم نیست که چقدر با همسرتان راحت هستید، در هر صورت نباید بوی دهان شما باعث آزار شریک زندگی‌تان شود. مسواک زدن یا شستشوی دهان می‌تواند هر دوی شما را از مواجهه با یک موقعیت آزاردهنده نجات دهد.

رعایت سایر نکات بهداشتی هم برای برقراری رابطه جنسی مهم است. اگر می‌خواهید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله «بهداشت جنسی چیست» و «ایا در زمان عفونت میتوان رابطه داشت» را بخوانید.

۱۱. یک فهرست از کارهای خود تهیه کنید

اگر در حین رابطه جنسی مدام به کارهایی که باید انجام دهید فکر کنید، از آن لذت کمتری می‌برید. بنابراین باید به دنبال یک استراتژی برای لذت بردن از زمان حال باشید. بهتر است کارهای ضروری خود را بنویسید و سپس این فهرست را کنار بگذارید تا بتوانید برای چند دقیقه روی لذت بردن از رابطه جنسی خود تمرکز کنید.

۱۲. کاری را انجام دهید که به شما احساس جذابیت می‌دهد

اینکه احساس کنید برای شریک زندگی خود جذاب و خواستنی هستید روی رضایت شما از رابطه جنسی تاثیر دارد. بنابراین قبل از رابطه جنسی، کاری را انجام دهید که باعث شود کمی احساس جذابیت و اعتمادبه‌نفس داشته باشید. برای مثال، می‌توانید دوش بگیرید، لباس زیبا بپوشید یا به یک موسیقی عاشقانه گوش دهید.

یک مرد جوان که به موسیقی گوش می‌دهد
گوش دادن به موسیقی به آماده شدن شما برای رابطه جنسی کمک می‌کند.

۱۳. غذای مناسب بخورید

وقتی این سوال مطرح می‌شود که چگونه رابطه جنسی داشته باشیم، نباید از نقش تغذیه در بهبود عملکرد جنسی غافل شد. چرا که محققان مصرف بعضی از غذاها را برای درمان کاهش میل جنسی مفید می‌دادند. این غذاها عبارت‌اند از:

  • انار: نوشیدن آب انار می‌تواند خلق و خو را تقویت کند، جریان خون را بهبود بخشد و سطح تستوسترون را بالا ببرد.
  • شکلات: این خوراکی شیرین با ترشح سروتونین، هورمونی که احساس شادی را تحریک می‌کند، مرتبط است. تاثیر شکلات روی خلق و خو می‌تواند میل جنسی را افزایش دهد. این ماده غذایی همچنین دارای مقدار زیادی فنیل‌اتیل‌آمین است که از آن به عنوان ماده شیمیایی عشق یاد می‌شود.
  • اسفناج: این سبزی سرشار از منیزیم است؛ ماده معدنی مهمی که می‌تواند تستوسترون را افزایش دهد. همچنین دارای آهن است که به افزایش میل جنسی و رضایت جنسی به خصوص در زنان کمک می‌کند. از این‌رو برای پیشگیری از عوارض ارضا نشدن زنان و مردان گزینه مناسبی است.
  • هندوانه: در این میوه آبدار مقدار زیادی اسید آمینه سیترولین وجود دارد که در بدن به آرژنین تبدیل می‌شود. آرژنین هم اسید آمینه‌ای است که به باز شدن عروق خونی کمک می‌کند و باعث پمپاژ خون در اندام‌های جنسی می‌شود. بنابراین می‌توان از این میوه برای کمک به درمان ارضا نشدن مردان و زنان استفاده کرد.
  • توت‌فرنگی: این میوه سرشار از ویتامین C است که به افزایش میل جنسی، افزایش جریان خون و کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. همچنین باعث افزایش ترشح هورمونی به نام اکسی‌توسین می‌شود که به دلیل ارتباط با برانگیختگی جنسی و ارگاسم به هورمون عشق معروف است. بنابراین اگر می‌خواهید از عوارض نداشتن رابطه برای زنان و مردان پیشگیری کنید، می‌توانید توت‌فرنگی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • ماهی‌های چرب: ماهی‌هایی مانند سالمون و ساردین حاوی مقدار زیادی امگا ۳ هستند. این چربی‌ سالم التهاب را در بدن کاهش می‌دهد و از سلامت جنسی شما محافظت می‌کند.
  • قهوه یا چای: این نوشیدنی‌ها به دلیل داشتن کافئین می‌توانند سیستم عصبی را تقویت کنند. کافئین عملکرد جنسی مردان را بهبود می‌بخشد و احتمال اختلال نعوظ را کاهش می‌دهد. با این حال، باید از مصرف آن بلافاصله قبل از خواب بپرهیزید، چون می‌تواند خواب شما را مختل کند.
اینفوگرافی درباره غذاهای مفید برای افزایش میل جنسی و داشتن رابطه جنسی لذت‌بخش
بعضی از غذاها عملکرد جنسی را بهبود می‌بخشند و باعث افزایش میل جنسی می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: