کد خبر: ۳۵۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 02
رئیس انجمن سالمندان ایران: شاهد افزایش رهاشدگی سالمندان به دلیل اشتغال فرزندان دختر و پسر هستیم. این در حالی‌ست که میزان «افسردگی» در «خانه‌های سالمندان» بیش از ۷۰ درصد اس
شفاآنلاین:جامعه>رئیس انجمن سالمندان ایران ضمن هشدار نسبت به سرعت رشد سالمندی در ایران، بیشترین علت نارضایتی سالمندان را مربوط به وضعیت معیشتی و مالی‌ آنها اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه میانگین تعداد فرزندان سالمندان فعلی کشور «۵ فرزند» است اما شاهد افزایش رهاشدگی سالمندان به دلیل اشتغال فرزندان دختر و پسر هستیم. این در حالی‌ست که میزان «افسردگی» در «خانه‌های سالمندان»  بیش از ۷۰ درصد است.
به گزارش شفا آنلاین:احمد دلبری  به مناسبت روز جهانی سالمندان، با اشاره به سرعت رشد سالمندی در ایران، اظهار کرد: جمعیت کشورهای توسعه‌یافته طی بیش از ۱۰۰ سال به دو برابر رسیده، به طوری که جمعیت فرانسه پس از ۱۲۰ سال از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده و این درحالیست که این‌گونه کشورها براساس وضعیت و آمادگی که از گذشته تاکنون داشته‌اند، نسبت به سالخوردگی جمعیت‌شان چندان نگرانی ندارند، اما ایران با بیشترین سرعت رشد سالمندی نسبت به دنیا و بویژه کشورهای آسیا روبه‌روست.
وی ادامه داد: طی ۴۵ سال گذشته جمعیت سالمندی از ۵.۳ درصد به ۱۰.۳ درصد رسیده که زمان دو برابر شدن جمعیت سالمندی در مرحله بعدی کمتر از این رقم بوده و در ۲۰ سال آینده اتفاق می‌افتد، به طوری که در سال ۱۴۲۰، ۲۰ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند؛ این درحالیست که ایران آمادگی ورود به سالخوردگی جمعیت را ندارد.
رئیس انجمن علمی سالمندان ایران در پاسخ سؤالی درخصوص برخی اظهارات مبنی بر زنانه‌شدن جمعیت سالمندی در کشور، توضیح داد: درصد جمعیت سالمندان زن با سالمندان مرد در کشور چندان با یکدیگر متفاوت نیست، اما زنان سالمند معمولاً تنهاتر، فقیرتر و بیکارترند و از همین رو، زنان سالمند را جزو سالمندان آسیب‌پذیر تلقی می‌کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: