کد خبر: ۳۵۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 02
، بیماران در ایران عمدتا در زمانی کمتر از 10دقیقه به پزشک عمومی دسترسی دارند که البته این تفاوت‌ها به ساختار‌های متفاوت سیستم‌های بهداشتی کشور‌ها هم مربوط می‌شود.
شفاآنلاین:سلامت>درحالی‌که بیماران ایرانی در مراجعه به هر مرکز درمانی، به سرعت به پزشک عمومی دسترسی دارند، اما نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داده که گرفتن نوبت از پزشک عمومی به‌طور میانگین حدود ۲۱ تا ۲۸روز زمان می‌برد. این زمان در شهرهای بزرگ مثل بوستون ممکن است به ۷۰روز هم برسد و یکی از دلایل اصلی این تأخیر، کمبود پزشکان و افزایش تقاضا برای خدمات بهداشتی است.

به گزارش شفا آنلاین:در مقایسه با این شرایط، کشور‌های اروپایی مثل سوئیس زمان انتظار کمتری دارند. سوئیس به‌ویژه در میان کشور‌های اروپایی با مدیریت بهتر سیستم بهداشتی شناخته می‌شود و زمان‌های انتظار کوتاه‌تری برای بیماران رقم زده است. در بریتانیا، استرالیا و سوئد این عدد به یک تا 2هفته می‌رسد و کانادایی‌ها هم اغلب باید حدود 10تا 20روز منتظر رسیدن نوبت‌شان برای پزشک عمومی باشند. آلمانی‌ها زمان کمتری دارند و حدود یک هفته انتظار برایشان رقم می‌خورد.
اما به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، بیماران در ایران عمدتا در زمانی کمتر از 10دقیقه به پزشک عمومی دسترسی دارند که البته این تفاوت‌ها به ساختار‌های متفاوت سیستم‌های بهداشتی کشور‌ها هم مربوط می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: