کد خبر: ۳۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 23
رئیس اورژانس کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- رئیس اورژانس کشور از کمبود 7 هزار تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان بزرگترین مشکل اين مجموعه امدادي و خدماتي خبر داد و گفت: اکنون 14 هزار نیروی عملیاتی داریم و این یعنی کمبود یک سوم نیروهای عملیاتی موردنظر.
دکتر سید امین صابری نیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مشکل دیگر ما فرسودگی ناوگان اورژانس های کشور است و از این رو در تلاشیم تا با خرید آمبولانس های جدید این کمبود را جبران کنیم.

به گفته وی اورژانس کشور به دلیل کمبود نیروی انسانی عملیاتی در برنامه توسعه نیز دچار مشکل است.

وی با درخواست کمک از دولت در راستای حل اشکالات نیروی انسانی خاطرنشان کرد: اميدواريم نگاه بودجه ای ما را نيزمقداری تغییر داده و در واقع به اورژانس کشور به عنوان یک ارگان حاکمیتی نگريسته شود.

صابری نیا تأکید کرد: همچنین امیدواریم دولت اجازه دهد که اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان ارگانی که امنیت نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد ترمیم شود تا ما بر حسب خدمت رسانی وظیفه ذاتی خودرا به بهترین شکل ارائه دهیم.

وی بیماران قلب و عروق، تنفسی و مغزی را به عنوان بیشترین عمليات اورژانس ها برشمرد و به شفا آنلاین گفت: تمامی افراد به ویژه افراد بالای 45 سال از انجام چکاپ غافل نمانند زیرا بکارگیری آن به ما در شناسایی بیماری های زمینه ای بیمار کمک های شایانی می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: