کد خبر: ۳۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 22
شفا آنلاین - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی بخش سوختگی در مرکز پزشکی 15 خرداد خبرداد.
به گزارش شفا آنلاین ،دکتر یاوری  ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به نیاز مبرم بیماران دچار سوختگی و کمبود تخت سوختگی درسطح کشور و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، راه اندازی بخشی برای درمان بیماران ناشی از سوانح سوختگی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت .
وی با اشاره به وجود تنها مرکز جراحی ترمیمی دانشگاه در بیمارستان 15 خرداد بعنوان رکن اصلی راه اندازی بخش سوختگی، کمبود فضای فیزیکی در این بیمارستان را یکی از مشکلات موجود در این زمینه عنوان کرد.
دکتر یاوری در ادامه سخنان خود گفت: پس از بررسی های کارشناسی به منظور ارایه خدمات بهتر به بیماران دیالیزی و باتوجه به تک تخصصی بودن این بیمارستان موضوع جابه جایی بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد به سایر مراکز تابعه مورد بررسی قرار گرفت.البته بدیهی است انتقال بیماران بخش دیالیز از یک مرکز تک تخصصی جراحی پلاستیک ، به یک مرکز مجهز جنرال دارای تمام تخصصهای مورد نیاز بیماران همودیالیزی در وهله اول به نفع خود بیماران خواهد بود.
معاون درمان دانشگاه افزود : با توجه به این که محل سکونت بیش از 95 درصد بیماران دیالیزی این بیمارستان در محدوده شرق تهران قرار داشت ، بیمارستان امام حسین(ع) برای ارایه خدمت به این بیماران در نظر گرفته شد و برای 5 درصد بقیه بیماران نیز که در سایر مناطق تهران سکونت دارند تدابیری از جمله پذیرش گرفتن از مراکز تابعه دانشگاههای علوم پزشکی تهران و ایران اندیشیده شد.
دکتر یاوری در خاتمه تاکید کرد: خبرهای مربوط به جایگزینی فضای بخش دیالیز مذکور برای بخش جراحی پلاستیک و زیبایی صحت ندارد و فضاهای مذکور تنها برای ایجاد بخش سوختگی وارایه خدمات درمانی به بیماران نیازمند درمان سوختگی در نظر گرفته شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: