کد خبر: ۳۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 22
شفاآنلاین-رییس جمهوری با بیان اینکه ایران کانون ثبات در منطقه حساس خاورمیانه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همه جا به مظلومین کمک کرده و کمک خواهد کرد و تروریست ها را سر جای خودشان خواهد نشاند.
به گزارش شفا آنلاین،حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در آغاز مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: ملت های منطقه در برابر تروریست می ایستند و نیروهای مسلح و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در این مبارزه کمک آنها خواهد بود.

رییس جمهوری با بیان این که سالروز مقاومت و ایستادگی ملت بلندقامت ایران در برابر توطئه و تجاوز بیگانگان و هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم، اضافه کرد: درود و سلام ما به روح بلند و پاک قافله سالار ایستادگی و مقاومت در این سرزمین، فرماندهی کل نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس امام راحل رضوان الله تعالی علیه باد که همچنان از روح بلند ایشان و راه و خط او درس می آموزیم.

روحانی ادامه داد: بی تردید مسیری که او برای ما مشخص کرد مسیر تعالی و سعادت برای جامعه بزرگ ایران بوده و خواهد بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: سلام بر همه شهیدان، همه آنهایی که بیابان های جنوب، میانی و غرب کشور را با خون خود رنگین ساختند، عزت، عظمت، سربلندی و سرافرازی را برای مردم ما به ارمغان آوردند آنهایی که هنوز بعد از 34 سال عطر خون پاکشان مشام همه ملت ایران، مسلمانان و مستضعفین را مملو از شادی و غرور ساخته است.

روحانی اظهارداشت: سلام و درود بر همه جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده معظم این عزیزان که فخر و افتخار ما هستند و هر کدام از این خانواده ها مسیر و راه درست ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزین را با اخلاق، رفتار، صبر و استقامتشان آموخته اند و می آموزند.

رییس جمهوری افزود: سلام و درود بر رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز وحدت و انسجام جامعه ما قدرت، مقاومت و ایستادگی جامعه اسلامی ما در سایه رهنمودهای آن عزیزی است که دیدیم در هفته های گذشته چگونه دل های همه به این قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود و مردم یک بار دیگر به مناسبتی که پیش آمد ارادت و دلدادگی خود را به خوبی در برابر این بزرگ مرد نشان دادند.



*** هفته دفاع مقدس درسی برای ما و دشمنان

رییس دولت تدبیر و امید با بیان این که «هفته دفاع مقدس، هفته درس برای ما و درس آموزی برای دشمنان ما است» گفت: برای ما درس است چرا که دیدیم در برابر انواع تسلیحات دشمن، پشت به پشت هم دادن شرق و غرب ملت ما توانست با ایستادگی و مقاومت نگذارد خواب آنها برای ذلت و تسلیم شدن این ملت تعبیر شود.

روحانی ادامه داد: جوانان برومند، ارتشیان قهرمان، سپاه ایثارگر، نیروی انتظامی، نیروی بسیج فداکار همه در کنار هم قرار گرفتند و فرامین امام راحل را سرمشق خود قرار دادند.

رییس جمهوری اضافه کرد: از عصر روز 31 شهریور 1359 که تجاوز شروع شد و همزمان فرمان امام (ره) صادر شد همه به خیابان ها آمدند، لباس رزم پوشیدند، به جبهه های نبرد حرکت کردند و سیل مردم ایثارگر به سمت غرب و جنوب برای دفاع از کشور بود.

رییس دولت یازدهم اظهارداشت: دیدیم که کمتر از 24 ساعت و صبح فردای آن روز خلبانان قهرمان نیروی هوایی و ارتش جمهوری اسلامی ایران چگونه قاطعانه به متجاوزین افلقی در سراسر عراق پاسخ دادند.

رییس شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: هوانیروز در مرزهای غرب و جنوب، رزمندگان، سپاه دلاور، بسیجیان، عشایر و نیروی انتظامی در صف واحد «کانهم بنیانٌ مرصوص» در برابر متجاوزین ایستادند.

روحانی تصریح کرد: دنیا فکر کرد که اگر روزی شرق و غرب در مساله ای در کنار هم متحد شوند و اگر پول مرتجعین در کنار سلاح شرق و غرب قرار گیرد و اگر افلقیان به میدان نبرد بیایند، می توانند انقلابی را به شکست بکشانند. این اشتباه بزرگ قدرت های بزرگ و مرتجعین در قبل از انقلاب، دیروز دفاع مقدس و امروز ایستادگی مردم ما در برابر توطئه ها است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: