کد خبر: ۳۴۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 16
سرماخوردگی و آنفلوآنزا از شایع‌ترین بیماری‌ها در فصل‌های پاییز و زمستانند،
شفاآنلاین:سلامت> تحقیقات نشان داده که دلیل  شیوع و افزایش آمار ابتلا به  بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا  محبوس‌ شدن در فضاهای بسته است، چون ویروس‌ها در هوای خشک، گرم و محیط‌های بسته‌ای که هوا در آنها جریان ندارد بیشتر پخش می‌شوند و احتمال تماس مستقیم با میکروب‌ها بیشتر است. به‌علاوه، سیستم‌های گرمایش مرکزی هم مخاط(مدافع طبیعی بدن در مقابل ویروس‌ها) را ‌خشک می‌کند. نه‌تنها این موضوع، بلکه چند باور اشتباه دیگر هم در مورد سرماخوردگی وجود دارد .

درمان دارویی  تب خفیف
به گزارش شفا آنلاین:باور اشتباه دیگر این است که تب خفیف را باید با آسپیرین یا استامینوفن درمان کرد. تب خفیف روش بدن برای مقابله با ویروس‌هاست و به گردش پادتن‌ها در سراسر بدن کمک می‌کند. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و تب‌برهای قوی‌تر هم در این‌ مورد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

هوای سرد  بیمارتان می‌کند؟
برخی نیز به‌اشتباه معتقدند که موی خیس و قرار گرفتن در معرض هوای سرد بعد از حمام سبب بروز سرماخوردگی می‌شود، اما واقعیت این است که هرچند وجود سرما در بدن، به‌ویژه زمانی که احساس ضعف هم دارید، ممکن است مقاومت بدن شما را کم کند، اما فقط در صورتی مبتلا به این بیماری می‌شوید که با ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا تماس داشته باشید. در حقیقت اگر بیمارید، کمی هوای تازه می‌تواند حتی شما را سر حال بیاورد.

یک برنامه‌ مؤثر
اگر می‌خواهید عملکرد سیستم ایمنی خود را بهبود ببخشید و بیمار نشوید، باید این چند برنامه‌ریزی مهم را در زندگی‌تان داشته باشید: اول، تغییر درست شیوه زندگی؛ دوم، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، متنوع و حاوی مواد غذایی کامل و تازه؛ سوم، خواب کافی؛ چهارم، فراگیری کنترل مؤثر تنش؛ و در نهایت، انجام‌ دادن برخی حرکات ورزشی که دستگاه گردش خون و غدد لنفاوی را تحریک می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: